Alla inlägg den 5 juli 2015

Av maria tafvelin - 5 juli 2015 16:08

Söndag eftermiddag. Fantastiskt väder! 15 grader och sol. Jag har blivit bönhörd :)  Det är SÅHÄR jag vill ha det :)


 Låt oss börja med gårdagen:


Efter morgonrundan och div fippel, drog jag in till stan för stadsträning, och för att locka håret på Pernilla som skulle på bröllop. Stadsträningen blev SUPER, trots att det bara kom EN deltagare, eller kanske just Därför. Ok, själva starten på det hela blev lite kaotisk, då jag glömde mitt betalkort i biljettautomaten på parkeringen. Jo, jag hann bli både svettig och få smått panik, innan mobilen ringde, ca 15 minuter efter att jag glömt kortet. 

- Hej, är det Maria Tafvelin, har du tappat ditt betalkort?

- JAAAAA, jag glömde det i biljettautomaten!

- Vi träffs utanför CK, vi är där nu. 


TACK!!! 


ÅH så skönt :)  Efter detta kunde stadsträningen börja :)  Det blev en jättebra träning för den deltagare som dök upp :)  


Efter detta åkte jag till Pernilla och lockade hår i en timme. Jisses va hår hon har !!!!! Hur mycket som helst!!! Nåja, så småningom var det lockar i alltihop och jag skyndade hem, tog ut hundarna på pinksväng, lastade Paddy, hämtade Louise och Mira och drog iväg på invigning av RackArena.

     

Blev så till mig att jag inte kom mig för att fota Paddy på Rambobanan! Foton på den, kommer senare. 


När jag kom hem, åkte jag till Bergsbyn och hämtade hundmat, hem, ut med hundarna, sen blev det lugn och ro.


I morse klev jag upp tidigt, drack mina 3 koppar, gick morgonrunda, åt frukost, sen bar det iväg till Drängsmark på hundutställning. Jag hade Cornelis med mig, och nä, inte för att ställa ut, men för att träffa uppfödaren :)  

 

Cornelis var väldigt stressad till en början, men lugnade ner sig vartefter och till slut var han helt cool. Vi promenerade runt på området och tittade på hundarna i ringarna. Jag blev faktiskt beklämd. Det var ett fasligt ryckande i kopplen, slitande i hundarna .... Det var många gånger så att jag tänkte: Är det här ens lagligt? Många tycktes se hunden enbart som ett objekt, och det gjorde ont i mig.


 När vi varit på plats nästan två timmar, åkte vi hemåt, men jag såg en så fin skogsväg som vi stannade vid och tog en 40 minuters promenad innan vi åkte hem.

 

När vi kom hem, tog jag Paddy på en solorunda, sen bytte jag och tog Kelly och MOlly. Vi stannade och körde lite parkour mitt i alltihop

 


Eftersom det var helt perfekt temperatur, 14 grader, så var det såååå skönt att sitta på balkongen en stund

   


Cornelis ... han är trött efter dagen

 


Nä, nu är det dags att ta en runda med hundarna igen. Superhärligt sommarväder! Sol, men inte så varmt!!! YES !!!! Tack för det!!!!



Nu blir det hundpromenad :)


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards