Alla inlägg den 7 juli 2015

Av maria tafvelin - 7 juli 2015 09:32

Det är tisdag morgon och jag summerar gårdagen, hade egentligen tänkt skriva om den igårkväll, men jag var för trött ...   :)


Jag tog ju bussen in till stan för att träffa Annica, min bästa kompis.

 


Vi har känt varandra i 23 år men det här var nog första gången vi faktiskt gjorde slag i den sak vi pratat om i alla år - att spendera en solig dag på en uteservering i stan :)


Vi började med lunch på Allstar. Laxsallad och en kall öl. Jättegott

 

Vi satt på Allstars uteservering i 3 timmar i solen, och det var sådär lagom varmt. Helt fantastiskt! 16 grader var det, och luggen fastnade inte i pannan en enda gång :)   Vi hann med en öl till innan vi bytte till uteserveringen bredvid, Bishops

 

När vi suttit där i två timmar blev vi hungriga igen, och solen hade krympt bort, så vi gick in och beställde mat :)

 

Ja ... .maten hade inte hunnit komma när jag fotade ... fniss. 


18.20 kramade jag min bästa kompis, tackade för en underbar dag, satte mig på bussen och åkte hem. Bytte kläder och tog ut mina härliga hundar på en promenad. Det var jätteskönt ute!

 

Senare, när vi hunnit hem och sjunkit ner i soffan, började det regna. Det gör absolut ingenting tänkte jag :) Jag hade haft den bästa måndagen på väldigt länge :)


Precis innan vi skulle gå isäng, pinkade Molly i sängen, sen spydde hon på golvet nedanför sängen. Kl 3.18 väcktes jag av ett meddelande på telefonen av en kvinna som frågade om jag kunde ställa upp och klippa en äldre dam idag. Jag svarade inte, utan låg och gjorde mitt bästa för att somna om. Strax efter 7 kom nästa meddelande från samma kvinna. 

- Kan du klippa idag??


Jag svarade inte då heller. Kl 8.30 klev jag upp och såg att Molly haft diarré inne på toagolvet. Torkade upp det, satte igång perkon, svarade på meddelandet - jo, det kan jag. Kvinnan ringde upp, hon är personlig assistent till en dam som bor i samma hus som jag upptäckte vi. Ska ta saxen och knalla ner mitt på dagen. 


Mitt på dagen ska jag åxå iväg och promenera med Diva, sen kommer Hannah och Robban med Lilly så vi ska iväg och lägga ett spår. Det verkar ska sluta regna mot eftermiddagen, och då kan det bli en dw-promenad för Cornelis och Molly, och en helt vanlig promenad för Paddy och Kelly :)


Dags att sprätta igång dagen :)   Hänga bort morgonrocken, ta på regnställ och gummistövlar, sen ut på en runda. Ha en härlig tisdag, och fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards