Alla inlägg den 10 juli 2015

Av maria tafvelin - 10 juli 2015 22:44

Efter morgonrunda och frukost, lastade jag hundarna och klöven i bilen för avfärd mot Bureå tillsammans med Tony och han och Lottas tre chihuahuor. Han la tre spår, med blod och rådjursklöv på ena sidan vägen, medans jag la ett längre åt Molly, på andra sidan. Medans spåren la sig, tog vi en promenad

   

Efter en timme var det dags att gå spåren. Tony var först ut med sina tre. De har bara gått viltspår en gång tidigare, och det var lite vingligt, men med tid och tålamod, så hittade de klöven :)

Ok, då var det mördarMollys tur. Molly, som gått klockrent på alla viltspår hittills. 


Hon vägrade inse att hon skulle gå dit jag pekade. Hon ville bums gå över vägen till den sida där Tony lagt spåren. Hon sket fullständigt i den grop jag sparkat upp och pekade på. Hennes attityd visade mig tydligt att jag kunde dra åt helvete, hon skulle spåra rådjur på andra sidan vägen. Punkt.Jag kunde flyga och fara med min klöv som jag tinat, fryst, tinat, fryst, tinat, fryst ... x antal gånger nu. 


Hon drog iväg en sväng .... för att tydligt visa att hon ville dit där rådjursklövarna låg. Plockade tillbaka henne till starten 3 gånger, men hon bara fnyste åt mig. Hon VISSTE var hon VILLE, ,och det var INTE till spåret jag lagt :)


Äh ... jag vandrade iväg utefter spåret, tänkte att hon så småningom skulle släppa tanken på rådjur ... men fasen va jag fick gå innan hon släppte tanken. Hon hittade spåret ... gick klockrent .... men så plötsligt ville hon släppa sitt spår och dra iväg mot rådjursspåret igen. hahahahahaha, envisa härliga Molly :)


Jovisst hittade hon klöven, och bar den stolt till bilen ... men om hon jobbat så himla mycket för den ... det låter jag vara osagt

   


Eftermiddagen och kvällen har gått i ett rasande tempo, och jag är så himla nöjd med min fredag! Det regnade till en början, men sedan slutade det, och sprack upp. Få se vad det blir för väder i morgon. 


I morgon ska Ronja och Sara iväg till Bureå för dw-promenad. Jag hänger jättegärna med om jag är vaken då. 9.30

är inte tidigt egentligen, men jag har semester i två veckor, och jag har lovat mig själv att ska jag kliva upp före jag vaknar av mig själv, så ska det verkligen vara nödfall mer eller mindre. Semester är semester. Semester betyder vila och fylla dagarna med grejer som man VILL fylla dagarna med. Helt utan måsten :)


Veckan som kommer har jag inte planerat på något sätt, och det känns underbart. Jag kommer att göra precis vad som faller mig in. Jag kommer inte att planera in något i förväg, så om ni frågar om jag ska vara med på något evenemang till veckan, så får ni till svar: Vi får se :)  Kanske, kanske inte. 


Har lite lust att låna ett tält ....... vandra en sväng med hundarna och sova ute .... hmm ... 


Nä, nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda. Klockan är mycket, men vem bryr sig :)  Hoppas du haft en härlig fredag!!   Jag unnar verkligen alla att känna samma lycka som jag känner. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 10 juli 2015 09:54

Fredag. Det verkar banne mig som att det tjocka grå täcket som legat över oss den senaste tiden, håller på att luckras upp :) Det är i alla fall ett par ljusare nyanser av grått som börjar synas :)


Igår regnade det i princip hela dagen. Det gjorde inte ett smack. Jag hade bestämt mig för att sluta vara så löjlig, och faktiskt utnyttja dagarna till fullo, trots regn. Jag har ju gnällt om att glasögonen immar igen/blir alldeles igenregnade. Eh ... ja ....   igår stoppade jag ner en sån här mirakeltrasa i jackfickan, så jag kunde torka av glasögonen ofta :)  Funkade ju faktiskt hur bra som helst. Pinsamt att jag gnällt om nåt sådant känner jag. 


När jag varit ute med Diva (tog Paddy med den här gången åxå)

 

så lastade jag hundarna i bilen och drog på äventyr. Planen var ju att åka och lägga viltstpår, men flyttade den planen till idag istället, då Tony och Lotta kan hänga med :)   Färden gick till Solbacken, där jag först sprang in på ÖoB och köpte två hundfiltar, sen körde jag in på en väg i skogen jag aldrig varit på förut. Jag vet att Moa någon gång sagt att den vägen leder till Gokartbanan här i Ursviken, men hon tillade: TROR JAG. Så, jag var inte säker det minsta på vart det bar iväg :)   Stannade en bit in på vägen och utforskade en ännu mindre väg

 

Det regnade konstant, men ... jag hade ju mirakeltrasan med mig, så det gjorde inte ett dugg :)  Det var ju såpass varmt åxå, 15 grader, så Molly hängde glatt med (då jag väl fick ut henne ur bilen) 


Efter denna promenad åkte vi vidare på vägen som jag inte hade en aning om var den slutade

 

Det var guppigt och stundom eländigt, men väldigt vackert, och till slut kom vi fram - vid gokartbanan :)


Kvällen var lugn .... budade hem ett nytt köksbord och 4 stolar på facebook ... ska hämta på måndag. Kände för lite förändring ... fniss


Idag är det den 10:de Juli och det innebär att Cornelis varit här i 6 månader precis. Känns lite konstigt att han bara varit här i ett halvår .... har han inte alltid varit här?

                                                                     

Fine Fantastiske Cornelis!


Nä, nu är det bäst att sätta lite fart här. Kring 11 ska vi åka iväg till Bureå och lägga lite spår. 


Ha en härlig fredag, och fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards