Alla inlägg den 12 juli 2015

Av maria tafvelin - 12 juli 2015 10:04

Då var det söndag morgon. Eller, mer förmiddag kanske. Klockan har precis passerat 10 och jag sippar på tredje koppen. Strax dags att hänga bort morgonrocken och ta en rejäl promenad med hundarna. 


Igår efter morgonrundan och frukost, lastade jag lite grejer i bilen och åkte till stan. Jag kör ju stadsträning kl 12 på lördagar för den som vill. 

 

Det var ingen som kom igår, så jag besökte Hannah på jobbet (MakeUpStore) en sväng, sen åkte jag hem igen. Jag hade Robban med mig på hemresan, då de varit på festligheter här i Ursviken på freagen, och lämnat bilen. När han hämtat bilen, åkte vi till Bergsbyn och besökte Auroragården. Jag hade aldrig hört talas om den tidigare, men såg på facebook att en vän delat deras sida. Ett supergulligt litet ställe som säljer närproducerat. Det fanns kött, råmjölk, små supersöta flaskor med bla blåbärssirap. Det fanns små påsar med bärpulver, och det fanns karameller från Byske. Hela inramningen gjorde att man på nåt sätt förflyttades bakåt i tiden. För er som har möjlighet - åk dit vettja :) De har öppet Tors, fre, lör. 


Jag har ju blivit oerhört noga med att köpa lokalproducerat där sådant finns. Förr köpte jag bara efter prislapp, och struntade i om råvaran kom från Brasilien eller Danmark. Nu skulle det aldrig falla mig in att köpa annat än svenskt, och gärna så lokalt som möjligt :)   Klokare med åren, som de säger :)


Nåja, när jag kom hem därifrån, blev det träning med Cornelis och Molly. Jag använde de grejer jag hade tänkt använda på stadsträningen :)

           

Efter detta blev det en härlig promenad med hela gänget. Sen gjorde jag nog inte så mycket mer .... fast då var det middagstid åxå .... 


   

På Auroragården smakade jag rabarberchutney, och jag vet ju att jag tycker att det är gott. Jag hade rabarber i frysen, så jag kokade en egen .... kanske inte blev lika god som den på Auroragården, men den blev hyfsad i alla fall, och passade till det fläsk jag gjorde i ugnen. Till det gräddstuvad blom-och vitkål.  Mums. Efterrätt på det :)


Nä, nu är det dags att veva igång den här dagen. 


Ha en Skön Söndag! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards