Alla inlägg den 13 juli 2015

Av maria tafvelin - 13 juli 2015 23:17

Dags att krypa isäng, efter en fantastisk dag (med vissa parenteser) fniss


Efter morgonrunda och frunch, tog jag itu med att sätta in Jeppe-grindarna i bilen. Det var lättare än jag trott, även om borren gick av :) Till slut satt de där ändå :) Men ... ska tilläggas något som är av vikt för senare delen av dagen .... När jag sprang upp för tittonde gången, för att hämta rätt borr från städskåpet .... så upptäckte jag att hundarna vräkt ner och ätit blodmjöl, som stod där. Fortsättning på detta följer ....

 

När jag var klar med det här, var det dags att åka in till stan och möta upp frysbilen för att köpa hundmat. Hem, packa in i frysen, pinka hundarna, och sen åka iväg till rinken och ställa upp en rallylydnadsbana. Jag tog med Cornelis :)

 

Till en början var han BARA stressad och stirrig, men efter ett tag lugnade han ner sig, och agerade klockrent. Superkul !!! 


Hem, sen iväg och hämta det bord och de stolar jag köpt på fejjan, efter att ha torkat spya från rumsgolvet. Någon av hundarna hade spytt upp blodmjöl i form av en stinkande korv. 

 

Bordet och stolarna var HUR fina som helst!!! bordet hade två små låsbara lådor åxå, och nyckeln var med :)   Ställde ner i förrådet, då jag behöver ge möblemanget lite kärlek och omsorg innan de tar plats i mitt kök. 


Ut med hundarna på promenad, sen blev det middag. - Surströmming !!!

   

Åh så gott !!!!   Fantastiskt väder ramade in en underbar middag på balkongen! Inte en enda mygga heller!


Efter maten, hoppade Paddy upp i sängen och kaskadspydde ner ena täcket, samt en av kuddarna. Blodmjöl. 


Varit ute på kvällsrundan nu, och Molly var lite lös i magen, men det är Paddy som mår risigast. Om vi säger såhär: Surströmming luktar INGET motför de fisar han släpper just nu. Spyan luktade åxå fruktansvärt. Hoppas han fått det ur kroppen nu! Vill inte ha några fler kaskadspyor i sängen inatt .... och han sover ju alltid vid mitt huvud .... 


Nä, nu ska jag krypa isäng. Summa summarum en underbar dag :)


HOppas du åxå haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med något värt :)


Gokväll



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards