Alla inlägg den 14 juli 2015

Av maria tafvelin - 14 juli 2015 10:10

Tisdag morgon, och rutinerna blev ruckade. Vaknade halv 4 av att Paddy kräktes. Det är ju inte sådär att han hulkar först, utan han bara gapar, sen sprutar det. Av helt egoistiska skäl är jag glad att han låg på yttersidan, ut mot golvet, så det sprutade bara lite på kuddarna i soffan, och på golvet. Klev upp, kastade kuddarna i tvätten (hoppas det finns någon tvättid i dag) och torkade upp från golvet. 


Vaknade 8.30 .... hmm ... det luktar inte spya, det luktar skit. Svaret fick jag när jag klev upp. Svarta droppar på golvet .... såg ut att komma från toan. Mycket riktigt. Nedanför toastolen var det en stor splash diarré. Kolsvart. Håller på att blöta lös det som inte gick att torka upp. 


Sparkade igång perkon, men gick ut med hundarna före kaffet idag. Vi hann faktiskt ner till gångtunneln, och det är jag jätteglad över, innan Paddy satte sig ner, och det bara sprutade kolsvart sörja. Sånt går inte att ta upp, hur gärna man än vill. En laddning till hann han spruta ur sig innan vi gick hem. Han mår inte bra. Jag ska rådfråga veterinären idag, om man måste hjälpa honom på nåt sätt, eller om det kommer att ge sig av sig själv. 


Jag hade planerat att åka och lägga viltspår idag, men vi får se om det blir nåt. Lämnar ju inte Paddy när han mår såhär, och att ta med honom i bilen känns inte heller som ett bra alternativ. 


Nä, nu blir det kaffe, sen får vi se vad den här dagen kan fyllas med :)  Ska gå ner och kolla tiderna i tvättstugan. Har jag tur så .... :)


Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards