Alla inlägg den 16 juli 2015

Av maria tafvelin - 16 juli 2015 21:54

Torsdagkväll, ska strax gå ut med hundarna innan det är dags att gå isäng. 


Efter en härlig morgonrunda, frukost och lite småfippel, åkte jag iväg och tog en runda med Diva, den supertrevliga amstaffen som jag promenerar ibland när matte och husse jobbar. När jag kom hem lastade jag hundarna och drog iväg till RackArena för diverse träning och promenader på Rambobanan. 

Först ut blev Paddy och Kelly, medans Cornelis och Molly fick vänta i bilen. Jag jobbade lite med Paddy och såg att Kelly rullade sig i något vid stängslet i arenan .... tänkte inte så mycket på det .... bytte sedan och jobbade med Kelly, och såg att Paddy rullade sig i samma fläck. Gick närmare och såg då att det var en död fågel. Det hängde lite slamsor i pälsen på Paddy. Fint. När jag försökte sparka bort liket, så ramlade den sönder fullständigt. Fint.   Nåja ... 


Fortsatte jobba med dem, gick sedan Rambobanan med dem båda samtidigt. När det var klart bytte jag hundar. Satte in Kelly och Paddy i bilen, och tog ut Molly och Cornelis. De fick samma behandling, var sin stund inne på arenan, och sen ett varv på Rambobanan.

                   

De senaste dagarna har jag faktiskt fått flera aha-upplevelser när det gäller hundarna och den träning jag håller på med. Jag vet att när andra pratat om träningsdagbok osv så har jag känt mig som ett ufo. Jag har aldrig direkt haft någon plan med träningen ....   men det har jag börjat formulera nu i min skalle. Det har blivit mer och mer tydligt, och NU har poletten trillat ner. Äntligen :)


NU ska jag sätta mig ner och formulera mål och planer för alla hundarna, som jag ska jobba efter, och inte bara lixom ..... random träna ditten och datten. 


När jag gått Rambobanan med alla hundar, insåg jag att INGEN av dem är det minsta rädd att följa mig på olika underlag. De tvekar inte när jag ber dem gå över stockar eller däck. De är äkta Rambos, allihopa. Bra. Då är teambuildingen på god väg. Nu har jag andra mål att nå med var och en av dem.   Sen jag fick hem Cornelis, har jag verkligen upptäckt att Kelly, Molly och Paddy nosar sig fram genom livet. Tidigare har jag inte direkt tänkt på det, men nu när jag har nåt att jämföra med, så märker jag det. Arenan ska nagelfaras in i minsta detalj .... det är bara på kommando de slutar nosa, och kommer för att "be om ett jobb"   Cornelis, han är helt annorlunda. Han ber om jobb hela tiden, vilket inte alltid är av godo heller. 


Kontentan av den här fantastiska dagen är - Yey, jag har fått klarhet i luddiga tankar !!!!   DET är värda grejer, om du frågar Mig :)


I morgon är det fredag. Jag ska börja implementera  mina nya lärdomar redan då :)  På dagen alltså, för på kvällen är det personalfest :)  Vi ska börja med att köra gokart, sen äta tillsammans, och sen, för de som vill, är det vidare fest på stan :)   Är inte DET ett superbra sätt att avsluta sin semester?!!! :)    Det ska bli jättekul !!!


Nä, nu ska jag väcka mina Rambos, och gå ut en sväng. Hoppas att du åxå kunnat fylla den här dagen med värda grejer :)

Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards