Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Rejält återbesök

Av maria tafvelin - 19 juli 2015 11:06

Igår på dagen kände jag mig ... sådär. Det blev inga långa promenader, eller utflykt till skogen. Det blev korta trickträningspass ute på gården bara. Håller på att lära Cornelis "pang du är död" 


 


Stillsam kväll framför tvn. Ja, som vanligt alltså.   Vanknade inatt någon gång och åkte karusell. Meniére var tillbaka på återbesök. Jag skulle gissa att klockan var kring 2 eller 3 när det började, för när jag kunde fästa blicken var klockan strax efter 6, och det brukar hålla på i 3-4 timmar. Fy fan säger jag bara. Fy fan! Orkade inte kliva upp och byta rent i sängen, utan rullade bara över på andra sidan där jag inte hade kräkts. 


ca 10.30 klev jag upp och gick ut med hundarna. Nu känner jag mig rejält överkörd. Har bäddat rent i sängen, ska strax ta en dusch, sen får jag se vad jag orkar hitta på. Varmt idag .... 18 grader just nu, men tack och lov ett och annat moln på himlen. Är det någon dag jag INTE vill ha soligt och hett, så är det idag. 


I måndags firade jag (eller nä, det gjorde jag inte, för jag hade glömt bort det) att jag bloggat i 5 år. Redan från början skrev jag : Fyll dagen med nåt värt. Jag håller fortfarande fast vid det. :)


Nä, nu ska jag gå och handla. Måste köpa kaffe. Ha en bra dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards