Alla inlägg den 21 juli 2015

Av maria tafvelin - 21 juli 2015 21:32

Idag vågade jag mig inte ut i skogen med hundarna före jobbet. Jag har varit vingligare idag än igår, och det känns ju Sådär.  Fixade dock att jobba, och det känns desto bättre. 


När jag gick med hundarna före jobbet, märkte jag att Cornelis gick undan för att pinka flera gånger under promenaden. Det brukar han inte göra. Samma sak när jag kom hem från jobbet och tog en promenad ... Han stannade säkert 5 gånger, och jag förstod att det var nåt vajsing. När vi kom in, ville han ut nästan direkt. Han stod länge och ville pinka, men det bara droppade. Hann i princip bara upp, så ville han ut igen. Samma sak då. Vi hann ytterligare en sån sväng innan det var dags för kvällspromenad, och det var nog 10 gånger han lyfte sitt lilla ben ... men det bara droppade. 


I morgon ska jag till veterinären med Kelly. Jag upptäckte för några veckor sedan en knöl på frambenet, som jag först trodde var en fästing, sedan en sårskorpa ... men det var inget av dem. Förra veckan upptäckte jag en knöl på bakbenet åxå. 


Många av er har hängt med både när hon blev ormbiten och höll på att stryka med för 4 år sedan, och när hon fick operera bort en knöl från underkäken för 3 år sedan. Ni var så himla gulliga och höll tummarna .... hoppas att ni gör det även den här gången. 


Nu ska jag vingla mot sängen. 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards