Alla inlägg den 24 juli 2015

Av maria tafvelin - 24 juli 2015 22:09

Fredagkväll. Den här dagen har verkligen varit Värd. Efter morgonrundan och frukost, blev det Kellys dag. Var ute och tränade på gården och hon älskar verkligen att träna :) 


Några promenader senare satte jag mig på balkongen och läste. Det var helt perfekt temperatur, typ 18 grader. I morgon ser det ut att ska bli varmare, och då går det inte sitta där, så det gäller att passa på :)


Nu ikväll har jag sett Allsång på Gränsen. Till det ett glas rött. Försökte sjunga med så gott det gick, men norska är inte min grej ... fniss.  Däremot så hajade jag till när Bo Kaspers orkester spelade. En mening i låten var:


Den som alltid längtar till något annat, kommer aldrig att hitta hem. 


Det stämmer. Den som alltid längtar till något annat, kommer aldrig att hitta hem, just därför att den människan alltid är på väg någon annanstans. Kan inte slå sig till ro och njuta av dagen ... njuta av tillvaron ... utan söker alltid något annat, något "bättre" 


Många människor "söker" hela tiden något. Jag har nog åxå varit en sökare. Tills jag insåg att det fanns lixom inget därborta att hitta. Hittar jag inte lyckan här och nu, så lär jag inte hitta den där och då. Det är lixom inget man jagar ikapp, som finns väntande runt hörnet ....   det är något man har inom sig. Så tror JAG i alla fall. 


Jag har haft många olika jobb. Jag har trivts på alla jobb. Jag har bott på många olika ställen. Jag har trivts överallt.  Det är som jag sagt tidigare - Jag har paradiset i fickan. Jag har det med mig, var jag än är. 


Wherever I lay my hat .... 


Häromdagen pratade jag med en tjomme som frågade var jag kommer ifrån. Tja ... kommer ifrån. Jag är ju född i Vännfors, bodde sedan i Sjulsmark tills jag var 15 år, flyttade till Robertsfors och bodde där tills jag var 18. Flyttade till Umeå nåt år ... sen blev det lite flaxande fram till jag flyttade till Burträsk, då var jag 22.   Bodde i Burträsk tills jag var 43 ....  fast egentligen har jag inga rötter någonstans ärligt talat.  Lite ... rotlös är jag nog. 


Efter Allsång på Gränsen så drog jag igång spotify och lyssnade på Magnus. Eller, lyssnade och lyssnade ... sjöng tillsammans med honom :)  


NU sjunger kvällen på sista versen kan man säga, och jag ska krypa isäng. Var nyss ute på kort kvällsrunda. Ännu en härlig kväll här i paradiset.   Hoppas du haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt. 


Gokväll


 


 
 

Av maria tafvelin - 24 juli 2015 08:12

Igår var jag ju till veterinären med Cornelis. Det blev röntgen av urinröret mm och det visade sig att han har små urinstenar. Det blev medicinering och en nota på 1400 kr. Han var hur cool som helst i väntrummet

   

men när det var dags för röntgen var det inte kul längre. Han sprattlade så infernaliskt, och jag riktigt såg att sköterskan tyckte att jag var mesig som inte tryckte ner honom på bordet och våldhöll. Det skiter jag i. Jag sa att jag håller INTE ner min hund med våld, det får Ni göra, så ... hon fick hämta en annan hjälpreda. Själv ställde jag mig vid hans huvud och pratade med honom hela tiden istället. Direkt vi kom ut ur rummet och in i väntrummet igen, så lugnade han ner sig och la sig efter en stund på golvet och betraktade de andra som var där, bland annat en man som kommit in med en döende liten hundvalp. Jag blev lite beklämd att mannen var tvungen sätta sig ner i väntrummet  med den lilla valpen innanför tröjan. Hade det varit jag hade jag nog skrikit och gråtit och sagt: hjälp mig NU !!!!    Tror jag i alla fall .... det är ju alltid lätt att säga: Hade det varit JAG, hade jag ......   men fan vet vad man egentligen gör, när man väl är i den situationen. 


Nåja, kom hem med Cornelis, tog ut alla på en promenad, fipplade lite, sen var det dags att åka och jobba. Det gick superbra på jobbet :)    Hem, ut med hundarna igen, sen en lugn kväll i tvsoffan

   

Cornelis ville ha lite extra kärlek, nu när han är sjuk å allt ..... men det fanns fler som ville ha uppmärksamhet ... och är det så att man måste vara lite sjuk för att få det .... då spelar  man döende, så kanske man får EXTRA mycket uppmärksamhet

 

14 grader och rätt så mulet i skrivande stund. Ser ut att klarna upp under dagen, men just nu är det perfekt hundväder, så jag ska ut på promenad nu, och sedan göra lite hundaktiviteter medans det inte är så varmt. En stor fördel med att det inte är så varmt, förutom att det ju går göra saker utan att svettas ihjäl, är ju att ormarna ligger stelfrusna nånstans där man slipper se dem :)


Det finns de som påstår att det aldrig är sol den här sommaren, men det är det ju visst. Åtminstone JAG har fått en toksnygg bonnbränna 

 

Ska jobba vidare på den :)


Nä, dags att he sig ut. Har redan varit ute En gång, med Cornelis .... som för övrigt inte kunnat hålla sig inatt, men det är nästan bra att han pinkar inne, både för att jag ska få se att det faktiskt kommer ut såpass mycket att det blir en pöl på golvet, och för att se om det är blod i urinen, som det var nu på morgonen. Jag hoppas att det beror på att någon sten kommit sig ut, även om det skett med våld. Lillgubben hade ställt sig framför toastolen. Det är bra att det inte hamnar på klickgolvet, utan faktiskt på våtrumsmattan. 


Nä, nu ska jag påbörja den här lediga fredagen. Ha en synnerligen härlig dag, och du ..... fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards