Alla inlägg den 28 juli 2015

Av maria tafvelin - 28 juli 2015 06:34

Jag har sovit skruttit inatt. Kl 8 ska jag lämna in Kelly för att operera bort knölarna på benen .... och jag känner mig nervös. Sist hon sederades, det var när hon brutit av en tand och fick operera ut roten .... då tog det ju så lång tid innan hon vaknade. Veterinären sa att hon skulle vara uppe efter 3 timmar, men det tog 7 timmar. Det var en evighetslång dag. 


Efter att jag lämnat av Kelly hos veterinären ska jag åka och lämna bilen på Ryds bilglas där de ska operera ut vindrutan och sätta in en ny. DET känns så surt, för det är inget fel på rutan, inga stenskott eller repor ... det är bara det att det läker in vatten i överkanten, och det gick visst inte täta. 1500 kr tack och hej. 


Jag är lite nervös över hur det ska kännas i plånboken efter den här dagen åxå. 


Igår var jag till skogen med hundarna. Först med Kelly och Molly, en härlig timmes promenad

       

Sen åkte jag hem och bytte hundar, och tog Paddy och Cornelis på en timmes promenad i en annan skog 

 

Efter detta och lite lunch, åkte jag på jobbet. När jag kom hem blev det en sväng med hundarna före maten. Lite balansträning hanns med innan läggdags åxå 

     

Cornelis har blivit så himla duktig :)  I början tyckte han det var tillräckligt läskigt att sätta upp framtassarna på bollen :)

Jo just det, jag hann ju prata i telefon jättelänge igårkväll åxå, med en kvinna som vill ha min hjälp med sin lilla hund. Vi ska träffas i morgon få se hur jag kan hjälpa henne. 

Nä, det är väl bäst att jag drar i mig sista slurken kaffe och tar ut hundarna. Ja, Cornelis har redan varit ute en liten sväng. Nu är det dags för morgonpromenaden. Klarblå himmel och sol serveras. Det ser ut att ska bli kring 20 grader idag. Alltså ... jag vet inte riktigt om jag lever i samma värld som alla andra, för många påstår att vi inte haft någon sommar. Eh ... va???   Här på MIN gata har vi då haft en fantastisk sommar. Herregud, det har ju varit sol nästan varje dag. Härlig temperatur dessutom, så att man kunnat vara ute och verkligen ta tillvara på dagarna, och inte bara måst sitta inne och trycka och vänta på att dagen ska ta slut så att man kan gå ut nån gång, som det var förra sommaren. Nu ska jag väl inte ropa Hej, för det ser ut att bli varmare veckan som kommer .....  men jag hoppas vid gudarna att vi slipper den hemska värme vi hade för ett år sedan. 


Nä som sagt. Nu drar jag igång dagen.   


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards