Direktlänk till inlägg 30 juli 2015

Sova utan parabol !

Av maria tafvelin - 30 juli 2015 10:11

Torsdag förmiddag. Höll på att skriva morgon, men klockan är ju 10.10  :)     Vaknade inatt några gånger, av tinnitusen tror jag. Den var så hög .... brukar den vara såhär hög?   Vaknade någon gång även för att kolla så att inte Kelly slickade på benet. På frambenet har hon ju en tjusig bandagehistoria, men såret på bakbenet gick inte att bandagera in. Förra natten sov hon nog inte mycket, då hade hon tratten på sig. Den var i vägen när hon ville ligga nära, och ärligt talat så sov inte jag så mycket heller, så igårkväll fick hon vara utan hela kvällen, och när jag såg att hon inte verkade så intresserad av att slicka på såret, så fick hon sova utan åxå. När jag vaknade för dagen så att säga, såg jag att klockan var 9.30  Ingen av hundarna gjorde ens en tendens att kliva upp men jag tänkte på Cornelis, han måste ju få komma ut och kissa. Klev upp, drog på ett par byxor, drock jackan över pymmen och tryckte in fötterna i foppatofflorna. Stod redo med kopplen i hand när jag ropade på hundarna, kopplade dem och gick ut. De har nog aldrig varit så nyvakna någon gång när de gått ut ... fniss


15 grader och molnigt i skrivande stund. Det har regnat inatt, och det är så fuktigt i luften att man blir blöt även om det inte regnar. Det ser ut att ska klarna upp senare under dagen, och vara full sol lagom tills jag slutar jobba :)


Idag börjar jag jobba kl 13 vilken innebär att jag får dra i mig sista koppen kaffe nu för att hinna he mig ut på en längre runda med hundarna innan jag ska iväg. Hinner jag äta något innan jag åker så är ju det ett plus åxå... fniss


Efter dagens arbetspass tar jag ju helg, så jag får väl grunna på något riktigt gott att äta till middag ... men tror det får vänta tills i morgon ändå så att jag hinner tänka till ett varv på vad jag ska laga, och sen ha gott om tid att tillaga det åxå. Det här med att matlagningen ska gå så fort har jag lite svårt för. Det är ju själva tillagningen och uppläggningen som är rolig. Äta tar ju bara nån minut. Man ser rätt ofta på facebook små filmsnuttar där man lär sig tex att skala vitlök så snabbt som möjligt ...  varför?  Hur mycket tid tjänar man in på det? Blir det inte mer stressande än tidsbesparande, att jaga dessa få minuter? Blir det inte lite som att köra fort, köra om några bilar för att sedan när man kommer till trafikljusen,  i backspegeln se att bilarna man körde om i ren stress, glider upp bakom en?


Däremot så gav en sådan där facebookfilmsnutt en idé som jag tog med till jobbet. Ska man skiva jordgubbar till ett hundratal jordgubbstårtor, så är äggskärare helt perfekt. Jädrar så effektivt :)


Nä, nu ska jag gå på promenad med världens bästa och finaste hundar. Ha en härlig torsdag. Försök fylla dagen med så mycket värt som möjligt :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards