Alla inlägg den 31 juli 2015

Av maria tafvelin - 31 juli 2015 22:25

Ja, alltså, förlåt mitt språk, men det var precis vad som hände , hahahahahahahahahahaha, när ska jag nåonsin kunna sluta skratta, hahahahahahahahahahahahahahah


JO, såhär var det. Efter morgonpromenaden åkte jag in till stan helt tvärt. Gick in till Hannah på MakeUpStore och pratade en stund och gick sedan vidrare och shoppade. Jo faktiskt :)  Någon form av bildbevis kommer vad det lider. 


Hade tänkt åka och tvätta bilen åxå, men eftersom jag var på stan en hel timme, så slutade jag bort det. Åker och gör det i morgon eller någon annan dag istället.  Kom hem, gick ut med hundarna ... gick hem ... lämnade alla utom Cornelis , lastade in honom i bilen och åkte till skogen. Alltså, skogen vid havet. NU börjar det roliga. När jag kom fram, var det ett annat sällskap med hund som dök upp strax bakom mig, så jag släppte inte Cornelis med en gång, utan kopplade honom och började gå efter skogsvägen. Precis när vi kom till stigen och jag skulle släppa honom, såg jag en spritt språngande naken tjomme framför mig på stigen. Han hade förmodligen varit och tagit sig ett dopp i havet, och var sjöblöt på kroppen. När han såg mig försökte han desperat dra på sig sina joggingbyxor. Ok. Alla vet hur lätt det är att dra på sig ett par joggingbyxor när man är sjöblöt. Det GÅR inte! Nä. Det gick inte den här gången heller. Alltså, hahahahahahahahahahahahaha, han lixom kastade sig ner och försökte dra på sig joggingbrallorna när han såg mig komma gåendes, men ... tja ... han fick upp dem till knäna typ ... sen kastade han sig ner snett till höger på stigen för att försöka försvinna. Ok. Hade jag varit ensam, hade jag nog kunnat låtsas som att jag inte såg honom, för hans skull ... MEN, nu var ju Cornelis med, och HAN låtsas inte ett dugg. Han skällde ju som en galning. Nakne mannen, som låg typ två meter från stigen med bara arslet mot oss, vågade ju inte annat än att vrida huvudet mot mig när vi kom .... han trodde kanske att Cornelis skulle attackera ....  

Om vi säger såhär: 
Rent diplomatiskt så kollade jag inte mot kuken även om den var bar. Jag kollade lite flyktigt mot hans ansikte (hade ju varit oerhört konstigt om jag inte kollat , då Cornelis markerade hans uppenbarelse, två meter från stigen)  Jag hade OERHÖRT svårt att hålla mig för skratt. Ni vet ... man vill hjälpa vederbörande genom att försöka se allvarlig ut ... men  alltså .... HUR FAN SKULLE JAG HA KLARAT DET ????? !!!!   Alltså, hahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah oh my god .... jag har nog aldrig sett ett så skamsen människa i hela mitt liv!!!!   å gud, stackarn !!!!!   jag menar, nog får han väl gå ner till havet och doppa sig , hahahahahahahahahahahahahahahaha, å så helvetiskt tajmat, hahahahahahahahahhahahahahahahahah


Nåja. Jag samlade mig :)

     

Sen blev det promenad, bad och blåbärsplockning för Cornelis :)


Hem, ut med de andra, middag ... och nu är vi här. En helt underbar kväll. Jag har suttit ute på  balkongen med ett glas vin och lyssnat på Magnus. Kom precis in från kvällsrundan med hundarna ... tror jag går ut och sätter mig igen

     

En helt underbar fredag ... som inte ens är slut än :)  


Kör lite Magnus på Spotify .... häller upp ett glas rött .... sätter mig på balkongen igen..... 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards