Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Viktigt. Till och med överviktigt

Av maria tafvelin - 13 augusti 2015 23:10

Torsdagkväll. Efter jobbet blev det en härlig promenad med hundarna, lite middag, och sen blev det tv-soffan. Sitter och kollar på filmen "Ghost"    Länge sedan man såg den nu :)


Jag var ju med i Norran idag. Blev jättenöjd över texten i artikeln, såg dock på bilderna att jag förvisso gått ner 13 kg, men har minst lika mycket kvar att gå ner :)   Nåja, nu var ju inte min person i fokus, utan själva artikeln om ormbett. Det var inte bara viktigt alltså, utan till och med överviktigt :)


I morgon ska jag skjutsa en hund till veterinären. Inte någon av mina den här gången, utan en annan. Sen är jag ledig, såvida det inte blir att åka och tapetsera med Hannah. Jag har ju gjort helg ....   eller, jag kallar det bara så ... jag är ledig fredag och lördag, sen jobbar jag söndag. Men, det känns nästan bättre att göra helg nu, sen ta söndag som start på nästa vecka :)  


Nä, reklampausen tar slut, och filmen tar vid igen ... det är väl inte ens så länge kvar på den, sen blir det kvällspink och gonatt. 


Hoppas du haft en bra dag :)


Gokväll




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards