Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av maria tafvelin - 16 augusti 2015 10:03

Söndag morgon. Eller, förmidag heter det väl när klockan passerat 10. Dricker mitt morgonkaffe och kollat igenom Aftonbladet och Norran. Jodå, det har hänt hemska saker även inatt och tidigt på morgonen. 


Igår hade jag en härlig dag. Efter morgonrunda och frukost, var det andra kurstillfället för valpkurs nr 2. Då kursen var slut lastade jag hundarna och åkte till RackArena där vi spenderade en dryg timme. 

           

Gick Rambobanan med Kelly åxå, innan vi åkte hem. Väl hemma, fick hundarna gnaga ben, och sen blev det städning. Solen sken, som den gjort nu i några dagar, och det verkar ska fortsätta

 

skärmdumpen är ju från igår, men inget har förändrats på den fronten .... ser ut att ska bli sådär nu framöver. Jag är så otroligt glad för Pernilla och Mattias skull, som befinner sig i stugan och är lediga till veckan!


Efter städningen planerade jag vin- och spakväll. Hann hälla upp ett glas, då hörde Moa av sig och befann sig här i Ursviken. Moa, alltså Cornelis gamla ägare. Jag tog med mig Cornelis ner på gården och satt där i gräset och pratade med henne i en dryg halvtimme innan hon åkte. Sen tog spakvällen vid :)


 

En mysig avslutning på en kanonhärlig dag :)


Idag ska jag iväg och jobba, men nu först ska jag ta en rejäl promenad med hundarna. Ha en riktigt härlig söndag, och fyll den med positiva, värda grejer. Låt inte idioter få dig att tappa humöret :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards