Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Rejäl funderare

Av maria tafvelin - 18 augusti 2015 04:24

Igår när jag kom hem från jobbet, var det alldeles för varmt för en långpromenad med hundarna, så det fick bli en kortare variant. Det verkar bli ännu varmare idag, så egentligen skulle man väl ha klivit upp kl 3, och tagit en rejäl vända ... men så gott som hundarna sover nu, så har jag inte hjärta att väcka dem en minut tidigare än jag måste :)


Jag har lovat att inte klaga på värmen, åtminstone den här veckan när Pernilla och Mattias är lediga. Nä, det är ingen som sagt till mig, utan det kom jag på helt själv. Jag har ju fått ha en lång period där det faktiskt gått vara ute mycket med hundarna och jobba, utan att riskera värmeslag på dem. Jag har hört väldigt många säga: Vi fick då ingen sommar, men för mig har det varit sommar i alla fall :)  Men, jag bor väl på rätt ställe helt enkelt :)      Nä, nu blir det en vecka där hundarna vilar från dw och dylika arbetsuppgifter, det är för varmt. Nån kväll kan det bli att ställa upp agilityslalom och träna det istället, samt balansträning på bollen. 


Kvällsrundorna blir ju där kring 21 nu då jag kliver upp kl 4, och igårkväll såg det ut såhär

 


Inatt någon gång, vaknade jag och öppnade ögonen. Där, på lakanet såg jag .... en hundskit! Nä vafan ... Molly !!! Blev dock konfunderad och böjde mig närmare .... nä .... det luktar inte skit .... då har hon väl spytt upp nåt ... nåja, jag la mig faktiskt och somnade om. När väckaren ringde och jag fått på mig glasögonen såg jag vad det var 

 

Jaha .... jamen dåså ..... fniss


Ikväll är det valpkurs för Hannah och Robbans gäng. Näst sista gången. Den andra gruppen har kört 2 av 6 gånger. De planerade kurserna framöver, ytterligare en valpkurs, och en vardagslydnadskurs, kommer inte att bli av. Jag har tagit mig en rejäl funderare och känner att jag inte orkar med det. Så, jag har backat på dem. Återkommer i vår. Snart är det ju dags att damma av Tomtepoolen åxå. Det var ju en tjomme som, efter att jag varit i Norran och Folkbladet, åxå startade upp en tomtepool här i stan, så vi får se hur det går med min pool. Nu kommer jag inte att jobba ihjäl mig kring den just det här året, för dagen före julafton, då fyller jag 50 stora år, så mitt fokus ligger på den skojiga fest vi ska ha då, så julafton kommer i andra hand i år :)


Nä, klockan är 4.40 och det är hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna för morgonrundan. Ha en härlig tisdag, och för dig vars humör styrs av solen, kan det ju bli en helt underbar dag :)  För oss andra blir det garanterat en underbar dag :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards