Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av maria tafvelin - 24 augusti 2015 21:51

Åh vilken underbar dag jag har haft! Efter morgonrunda och medicinintag samt frukost, tog jag först ut Paddy på en knapp timmes promenad, bara jag och han. Vi stannade till vid bryggan en stund

 

När vi kom hem, bytte jag hund, och tog ut Cornelis på solorunda. Han fick avsluta med lite bad

 

Hem, tog Kelly och Molly på en runda. Vi gick bort till kanotudden och satt en stund och kollade på båtar, folk som fikade i gräset, samt nån som jobbade i utegymmet

 

Efter lite lunch som bestod av köttfärssås och smörfrästa zucchinistrimlor, begav jag mig på jobbet

 

En bra, men varm dag på jobbet, sen bar det iväg hem igen för att ta ut hundarna :) Till middag blev det torskrygg, kokta grönsaker och div. grönt från min "trädgård"  Kollade på idol, och när det slutade fick jag en tvåsekunders panikkänsla, jag skulle ju köpa kaffe idag, annars blir det inga tre koppar i morgon. Tog Cornelis med på coop


 

gick upp, lämnade kaffepaketet, kopplade hundarna och gick kvällspromenad. Nu är klockan läggdags och jag är så nöjd och glad över min dag :)


Gokväll



Av maria tafvelin - 24 augusti 2015 09:47

Klockan är strax 10. Jag klev upp halv 8 idag för att hinna ut en sväng med hundarna innan värmen slår till ordentligt. I skrivande stund är det 20 grader. 



Hur kan det komma sig att vissa människor tjänar på en månad, vad jag tjänar på ett år? På vilket sätt är de så mycket viktigare än Jag, som gör att de förtjänar den lönen?  Hur kan det komma sig att de fortsätter tjäna i princip samma summa, fastän de slutar på jobbet?


Hur kan det komma sig att människor med utländska namn ofta blir ratade innan de ens blivit kallade till jobbintervju?


Hur kan det komma sig att riktigt överviktiga människor blir sämre behandlade? 


Hur kan det komma sig att människor tar sig friheten att kasta glåpord efter, eller till och med fysiskt attackera de som inte är "normala" ut i deras ögon?


Hur kommer det sig? Vem har lärt dem att det är ok? 


Nu blir det maxdos medicin och lite solorundor med hundarna.


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards