Alla inlägg den 1 september 2015

Av maria tafvelin - 1 september 2015 21:39

Kelly är firad med köttigt ben, ja, de andra fick åxå ... :)   Nu är det dags att krypa isäng. I morgon börjar jag kl 7, och jag är trött. Kom precis in från kvällsrundan med hundarna. 


Efter en bra dag på jobbet, stannade jag kvar och tränade på gymmet vi har där. Jovisst kan man tro att löken blommar ... fniss

 

Nu är det verkligen hög tid att jag tar mig i kragen och sätter igång med träningen igen. Det är ju hemskt vad jag har förfallit ! Droppen kom när jag såg mig själv i Norran. .. fniss


Efter jobb och träning blev det att åka hem och gå en promenad med hundarna, värmde lite överbliven fiskgryta till sen lunch, fipplade lite, och sen var det dags för valpkurs. Vi jobbade med koppelgående och inkallning med störning bland annat. Nästa gång, näst sista gången, blir det rallylydnad. 


Förresten, idag har Hannah jobbat sin första dag på nya jobbet. Hon har egen kontorsplats, mailadress med egna namnet som underskrift, samt eget telefonnummer. Jädrar va fränt :)  


Nämän Gud va trött jag är. Dags att dra på pymmen och krypa under täcket. 


Hoppas du haft en bra dag, som du kunnat fylla med nåt värt.


Gokväll 

Av maria tafvelin - 1 september 2015 05:44

E de en vanlig dag? Nä De e ingen vanlig dag för de e Kellys födelsedag, Hurra, Hurra, Hurraaaa!!!


Idag fyller Kelly 9 år  <3


                   


I sanningens namn gick det lite trögt när alarmet drog igång kl 5.15  Låg kvar och funderade i 5 minuter innan jag hivade benen över sängkanten och klev upp. Jag är dock lyckligt lottad, för det är inte ofta det går trögt när jag ska kliva upp. Ytterst sällan faktiskt. När jag öppnat ögonen på morgonen, så brukar jag känna mig pigg. Det är ju inte alla förunnat vet jag. Men, då är jag inte så mycket att hänga i granen efter kl 20 på kvällarna heller ... fniss. Brukar tänka när jag går kvällsrundan med hundarna och passerar Konsum som stänger kl 22 - jisses .... ni har inte ens slutat jobba när jag går isäng ...   :)  


Vad är då anledningen till att jag känner mig pigg när jag vaknar?   Jag tror att det till stor del beror på att jag trivs med morgnarna. Tyst ... Lugnt ...  Ingen stress .... Inga ljud som stör. Det är skönt att kliva upp till det. Hade det varit ett jävla liv, eller hundarna stressat runt varje morgon .... då hade det nog känts tungt att kliva upp till det, och därav inte gått så lätt. Det är Min teori


Hörrni, den här förhoppningen att jag fått det tätt under handfatet, var fel. Det är inte alls tätt, men däremot insåg jag att det inte läcker där jag trodde, utan i packningen som sitter direkt mot handfatet. Hur jag löser det, vet jag inte, har ingen tätning som passar där ...  och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få dit den tätning jag måste iväg och köpa heller. Fast, det är ju inte raketforskning, så det borde ju gå lista ut :)


Nä, nu är det dags att hänga bort morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Ha en riktigt härlig Tisdag, och kom ihåg att fylla den med nåt värt. Kom ihåg att alla dagar är lika mycket värda, så att det inte bara blir en segdragen vandring mot helgen. Lever man bara på helgerna, så kastar man bort så mycket tid. 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards