Alla inlägg den 2 september 2015

Av maria tafvelin - 2 september 2015 05:47

Onsdag morgon, kvittrade upp ur sängen när väckaren drog igång 05.15    Är inne på tredje koppen nu, sen blir det att hänga bort morgonrocken, väcka hundarna, och gå ut.  / grader ute .... några grader varmare inne ... fniss. Nu börjar det vara såpass kyligt att jag, direkt jag kliver ur sängen, drar på tjocksockarna. För stänga balkongdörren, nä, det finns inte   :)


Tänkte på det här med problem, eller bekymmer. Om man har ett Litet problem, är många raska på att tala om att det bara är ett Litet problem, och att andra har mycket större problem. Eh ... ja, det tror jag att alla är mycket medvetna om, men hur litet problemet än är, så måste det lösas. Det är nog bara så att en del människor har svårt att hitta lösningar, vare sig det krävs små, eller stora lösningar. 


När jag skulle starta perkon nu på morgonen, så upptäckte jag att den här knoppen längst upp, var lös. Jahapp .... det går ju inte starta perkon då, för då flyger knoppen av, och kaffet hamnar på köksbänken. Trodde ett tag att jag hade en reservknopp i skåpet, men det visade sig inte stämma. Jag hade ett problem alltså. Inte mega-stort, inte av samma dignitet som att fläkten i bilen har lagt av, absolut inte, men ett problem var det, lika fullt. Just nu känns det som att det var nr 3 på listan av problem, om vi ska prata storleksordning. 

1. Fläkten till bilen

2. Läckaget under handfatet

3. Knoppen till perkon


Nu gick det rätt snabbt att hitta en lösning på perko-problemet. Jag tog ett par varv kirurgtejp runt knoppen, så gick det att få fast den. Problemet löst. Hade jag inte hittat en lösning alls, hade det fått konsekvenser - jag hade inte fått mig nåt kaffe. 


Så - nästa gång du frestas att säga till någon att denne har för små problem i det stora hela, tänk då på att även små problem kräver en lösning, annars blir det konsekvenser (som kan få betydligt större biverkningar)


Dags att ställa bort kaffekoppen, hänga av morgonrocken, dra på kläder, väcka hundarna och gå ut. Ha nu en riktigt bra onsdag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards