Alla inlägg den 5 september 2015

Av maria tafvelin - 5 september 2015 08:46

Alltså, jag bearbetar nog i drömmarna vad som hänt under dagen/kvällen ... fniss.  Häromsistens drömde jag ju att jag var på fest med doktorshandskar och plastfolie på fötterna. Den dagen hade jag jobbat med handskarna på, och hade sagt till Pernilla att man borde ha såna här plastöverdrag som man har på div. sjukvårdsinrättnintar, när man spolar brödbackar. Man blir lite blöt om fötterna. 


Inatt drömde jag att någon ringde på dörren tidigt en morgon, men jag orkade inte kliva ur sängen. Då bröt sig fanskapet in genom balkongdörren! Det var en man med utländsk härkomst, hans fru och deras 4 barn, och 5 staffar. Han hade inget att skjuta med, sa han, så det var ju lugnt. Han ville bara visa så duktiga hundar han hade. Han hade med sig vattenskålar till alla, hällde upp vatten i dem och ett av hans barn spillde ut en hel skål med vatten på golvet. Det var fullständigt kaos och mitt i alltiop kollade jag på klockan. 10.50 , men vafan, valpkursen börjar kl 11 !!!!  


Du lagar balkongdörren NU skrek jag åt honom, för jag ska iväg på valpkurs.     Sen vaknade jag. Det har ju varit rätt mycket kring flyktingar, flyktingpolitik, kriminella .... så jag körde ett varv även i drömmarnas värld :)  Men faktum är att kl 11 idag HAR jag valpkurs .... fniss


En annan sak: Jag vill INTE bo på markplan. Nu ska jag tänka intensivt på det ett tag, så bor jag nog nån eller några trappor upp i nästa dröm  :)


Ikväll blir det tjejfest :)  Jag, Pernilla och Hannah tar bussen till Stina, där Annica och Jenny åxå finns. Det blir mat, prat, dryck, lekar och förmodligen massor med skratt. 


Nä, bäst att jag tar itu med dagen. Vaknade första gången kl 5, var vaken till halv 7, somnade om till kl 8. Nu är klockan 9 och jag är redo att möta dagen :)  


Fyll den här lördagen med värda grejer att lägga i minnesbanken :)


Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards