Alla inlägg den 9 september 2015

Av maria tafvelin - 9 september 2015 21:26

Onsdagkväll. Klockan är 21.30   Var nyss ut och pinkade hundarna. Ikväll ORKAR jag inte gå nån promenad att prata om.  Efter morgonpromenaden i morse, satte jag in en plåt kycklinghjärtan i ugnen för torkning. Efter frukost och ytterligare promenad var det dags att åka till jobbet, men förbi och rasta Milo först. Efter jobbet hem, promenad med hundarna, sen iväg med Cornelis på Brukshundklubben en timme för lite träning. Först en halvtimme passivitet, vilket var tufft, då Moa och Caxa var där, och stod bredvid en stund. Sen ut på lydnadsplanen en sväng, och då hade han kommit in i träningsmode, och då är det inga som helst problem. Det är inte just lydnadsträningen han behöver mest faktiskt.   


Hem, slötitta på Idol, trött som skrutt. Måste hoppa isäng nu innan jag går av på mitten av trötthet. 


En liten rad om den flyktingvåg som nu rör sig över världen. Väldigt många rubriker handlar om SD, åtminstone på facebook. Eller, rubrikerna HAR handlat om SD ett bra tag, men nu börjar det faktiskt finnas många rubriker som INTE har SD i sig, och det är skönt. Massor och åter MASSOR med människor behöver hjälp. De MÅSTE få hjälp. Så är det bara, och det vore helt horribelt om vi stängde dörren framför näsan på dem och sa: Nä, vi vill inte hjälpa. 


Nä, fram för lite solidaritet och medmänsklighet. Vi har mycket vi kan dela med oss av. Men, å andra sidan så finns det många i det här landet som inte ens vill dela med sig till de som är sjuka, fast de är svenskar, och har bott i sverige i hela sitt liv. Många i det här landet tycker att sjukskrivna har det för bra. Jobbar man inte, tillför man inte ... så ska man inget ha.  


Som sagt. Fram för lite solidaritet och medmänsklighet. 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards