Alla inlägg den 11 september 2015

Av maria tafvelin - 11 september 2015 23:17

å gud vilken olika dag! Efter morgonrundan åkte jag iväg för att försöka få tag på en tätning under hanfatet. No. gick inte. Sågade med nya lillsågen, sågade mig i fingret, åkte hem, lastade hundarna, åkte till RackArena

       

Ingen av hundarna förstod ens svårighetsgraden på labyrinten. Det var ju bara att knata på :)


Hem, sen fick hundarna ett ben att gnaga på

       


Nu ikväll har jag haft ett givande samtal med en fb-vän. Hon bor så långt söderut man kan komma här i sverige, och jag bor här i ursviken. Därborta där hon bor, har de helt andra problem än här där jag bor. Hon sympatiserar med ett parti som jag inte ger ett öre för, men vi hade ett 40 minuter långt, väldigt givande telefonsamtal. De har HELT andra perspektiv i andra änden av sverige, än vi har här uppe. 


Vi, jag och hon, tycker helt olika. Värdesätter i grunden samma sak, men politiskt står vi långt ifrån varandra. Det är helt ok. Jag har sett många som raderar vänner pga åsikt på facebook, och jag har själv raderat några som uttryckt sig rasistiskt, men jag raderar inte den här vännen bara för att hon inte tycker som jag. Hon tycker olika helt enkelt, och det är ok :)


Vi lever i helt skilda världar. Hon bor i södra sverige. Så långt söderut man kan komma. Jag bor i Ursviken. Mycket vatten rinner mellan dessa ställen. 


Nu ska jag vispa luggen åt sidan och gå isäng.Tar med mig att alla inte tycker som jag, och det är helt ok. 


Gokväll



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards