Alla inlägg den 25 september 2015

Av maria tafvelin - 25 september 2015 23:19

Jag hatar

Cancer

Stroke

Alzaimers

Droger


jag hatar allt  som tar våra älskade ifrån oss.  Jo, jag hatar det, även om jag inte lägger ut det på facebook. Hjälper det att hata? - Nej. Inte ett dugg. 


I afton fick jag tätt i handfatet, så nu när jag borstade tänderna och tvättade mig, så skedde det inne på toan. Det kändes fantastiskt bra :)     Det gläds jag åt :)    Hjälper det att vara glad?  - jo. det gör det :)


Nu ska jag krypa isäng. I morgon bär det av till Burträsk för hundkurs :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 25 september 2015 13:41

Kyl-killen har varit här. Nu ser läget ut som följer:


jag har slagit av kyl/frys och öppnat frysdörren för att avfrosta manuellt. Det var så oerhört mycket is i själva kylaggregatet, att den orkar nog inte avfrosta. Har jag tur som en tok, så kommer allt att funka alldeles ypperligt efter detta :)


Igår var jag på Jäders värme och köpte lite nytt till handfatet. Glad i hågen åkte jag hem för att skruva loss det som satt där, och sätta dit det nya. Alltså, själva historian som sitter i hålet i handfatet. Nu bar det sig inte bättre än att, hur jag än tog i så fick jag inte isär lilla rör-biten som är fastskruvad i historian som sitter i hålet i handfatet. Tog i så jag nästan kräktes, men det gick inte ändå. Idag åkte jag tillbaka på Jäders värme och bad om hjälp. Den här snubben som renoverade lägenheten, som valde tapeter som om han vore både blind och döv, och som satte upp fläkten utan att ens koppla den till nån slags av ventilation .... just Han. Han hade silikonat ihop röret med historian, så det GICK inte skruva isär. Ok. Ett nytt litet rör kostade bara 25 kr, så det var ju ingen fara. Kom hem, skulle sätta fast det nya .... då har ju den här tjommen även silikonat direkt under handfatet, så det går ju inte få tätt lika förbannat. 


Nästa steg i projektet blir alltså att få bort ALL silikon under handfatet, annars kommer det aldrig att gå att få tätt. 


Tog en paus från det där, för att ladda batteriet till skruvdragaren. Skruvdragaren behöver jag för att nu skruva loss historian som jag hade hunnit skruva dit. Batteriet till skruvdragaren dog under den processen. 


Kyl-killen trodde att det skulle ta 12 timmar att manuellt avfrosta frysen. Nope. Jag har lagt dit hårblåsaren så att det ska gå snabbare. 


När jag varit i stan idag, tog jag med mig lille gullefjun hem :)  Jag var åxå ute och luftade Lilly. Vi gick upp till ladan, och därutanför fanns det en snöhög. Jisses va hon blev lekfull :)

       

Det regnar lite lätt nu .... ska ta ut hundarna i omgångar. Efter det ska jag väl ta itu med handfatet igen, samt hålla koll på vattnet som rinner ur frysen. Förbereda inför helgkursen på Burträsk hundklubb ska jag åxå göra. Jo just det, jag ska provgöra en grej som vi ska använda på det café "vi" ska starta i Byske :)  


Nä, ska jag hinna allt det här, så kan jag nog inte stå här så mycket längre :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards