Alla inlägg den 28 september 2015

Av maria tafvelin - 28 september 2015 14:51

I morse var jag till veterinären med Molly igen. Jag har nog missförstått tidigare tror jag. Det verkar som om det verkligen behövs en operation, men ögat är för sjukt. Det finns för lite frisk vävnad helt enkelt.  Nu ökas kortisondosen till det dubbla, och sen ska vi tillbaka nästa vecka. 

 


När jag skulle lasta in henne i bilen i morse, upptäckte jag att det inte ser ut som det ska i bilen. Nä, stötdämparen har kommit upp i bilen. 

 

Det var INTE bra. måste lämna in den för att svetsa osv (vet jag eftersom jag efter jobbet svängde förbi på El&Diesel och bad om ett utlåtande)   Jahapp. Känns inte som nån billig historia direkt. Nu känns det som att det fan i mig får vara nog.


Då jag kom hem, efter jobbet och efter att ha varit på El&Diesel, tog vi en härlig promenad i helt makalöst väder

 


Nu ska jag fippla lite tänkte jag.  Förresten, kolla in facebooksidan för nya cafét vi startar :)


https://www.facebook.com/fridascafelunchdeli?fref=ts 


Tjing så länge


Av maria tafvelin - 28 september 2015 06:45

Igår var andra och sista dagen på helgkursen i Burträsk. Teambuilding på schemat. Det var så himla kul !  Jag tog många foton, men upptäckte senare att mobilen av någon anledning inte sparat fotona. Alltså, sedan jag uppdaterade telefonen så är det mycket som inte fungerar. Irriterande!!


Står i mitt supersöta kontor och dricker mitt morgonkaffe. Ska strax väcka hundarna och gå ut. Kl 8 ska jag vara hos veterinären och visa upp Molly, för att se om det blir operation eller inte. Hoppas hon slipper!   Sen bär det iväg till jobbet. 


Nä, nu ska jag veva igång dagen. Ser ut att bli fint väder. 


Ha en Fin måndag allihop, och fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards