Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

What about dreams?

Av maria tafvelin - 24 oktober 2015 23:37

Åh, idag fick jag på vinterskorna på bilen! Så himla skönt! Det tog inte ens speciellt lång tid ... så sjukt bra domkraft!  ok .. jag fick hjärtat i halsgropen ett tag där, när hålen försvann ... men med telefonsupport av Robban, så fixade jag det :)  Nä, jag är ingen bilmekaniker ÄNNU, men ... fniss


Hat föder Hat ... men kärlek föder åxå kärlek. Jag försöker sprida så mycket glädje och kärlek som jag bara kan ... och jo, det föder kärlek :)    Det är såå många som följer och stöttar mig och mina hundar ... jag är djupt rörd över er omtanke, det ska ni veta. Idag när jag kom hem och hade skiftat däck, så hängde en blombukett på dörren. Åh, waow .. har jag fått blommor, tänkte jag .... nej ... det var Ulla Lundmark i Bygdsiljum, som skickat en bukett till Molly. Alltså, ... Ulla. Jag är så fantastiskt GLAD och tacksam över att du gjorde detta, så det kan du aldrig ana. Tänk, att någon , genuint, bryr sig så mycket om mina hundar .... jag finner inga ord. Stort, stort TACK till dig Ulla. Din omtanke värmer så sjukt mycket!!!! 


Tänk så mycket en människas omtanke kan betyda! Tänk så mycket glädje en människa kan sprida till andra!  Tänk vilka storheter vi kan göra, när vi inte är egoistiska, utan bryr oss om andra, och faktiskt kan kliva ut ur vår bekvämlighetszon för att glädja någon annan. 


En av mina drömmar har ju varit det här med Tomtepoolen. Jag trodde faktiskt att det skulle fungera. Jag hade en vision om att ensamma människor skulle anmäla sig till att vara tomte , och besöka familjer som Vill ha tomte. Utan betalning, ska jag tillägga. Klart det finns de som tjänar pengar på att klä ut sig och tomta hos andra .... men min tanke och önskan var, att man skulle ställa upp för någon annan, utan vinstsyfte. 


Det ser bistert ut för i år, kan man säga. Jag känner mig lite nedstämd pga det faktiskt. Jag TRODDE att det fanns fler som tänkte som jag ... och jag är övertygad om att de finns ... VI finns ... jag har bara inte nått dem ...


Nä, nu är det dags att kliva isäng, och jag vill försöka fokusera på det positiva för den här dagen. Behöver bara vinkla huvudet åt höger en liten aning för att se den här blombuketten som Ulla faktiskt gjort sig besväret att blommografera till Molly. Tänk ... så mycket glädje den buketten ger mig ...  omtanken ....   Jo, det faller en tår nu ... och det är pga den kärlek som ändå finns. Den kärleken får mig att FORTSÄTTA nära drömmen ... en dröm om att vi hjälps åt. Hjälper varandra. 


what about dreams?

- lets make them real


Gokväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards