Direktlänk till inlägg 27 oktober 2015

Så mycket MER!

Av maria tafvelin - 27 oktober 2015 21:59

Den här dagen blev desto mer händelserik :) 


Efter jobbet tog jag ut alla hundarna på kissrunda. Efter detta blev det träning för Cornelis. Korv å calyptusträning. Har jobbat med att han måste sansa sig lite .... och har haft honom att ligga, sitta, ibland båda delarna, ibland nåt av det, innan han får gå iväg och söka. 

 

Taggad är han ALLTID när han ska jobba, inget snack om saken. Det jag vill att han ska göra, är att koncentrera sig på uppgiften, och inte bara köra fullt blås. Idag gick det superbra!


Efter nosarbete blev det fys

 

Hem, lämnade Cornelis och Molly hemma, tog Kelly och Paddy till skog och hav

         

Molly ... hon har haft vila i hemmet. 


Sen blev det att koka köttsoppa. Jädrar så gott!

 

Åkte iväg in till stan, levererade lite köttsoppematlådot till Pernilla och Mattias, de jobbar så fruktansvärt långa dagar nu igen ... först på Wallins, och sen på Fridas, för att få allt i ordning inför öppningen ....   Jag och barnen hjälps åt, och den här gången var det lämpligt att jag lämnade matlådor. 


Sen iväg till Hannah och Robban, som åxå fick en liten slurk köttsoppa. Det var ju dags att hämta hundmat, och jag tänkte mig att jag åkte iväg den tid frysbilen ungefär skulle komma in till stan. Men nej! Fick sms av Pondus när klockan var 19, att de skulle komma till stan 20.55  


Det slutade så att jag åkte hem, och Hannah och Robban tog hand om att hämta hundmaten. TACK SNÄLLA NI !!!


Nu har jag suttit och sett Cancergalan. 


Flera i släkten har dött i cancer. Mamma fick både bröst- och levercancer. Pappa fick njur-skelett-lungcancer, och tumörer i hjärnan. Tänk så vansinnigt många som, både FÅR, och dör i cancer. En tanke till Er alla som fått diagnosen!!! 


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällspink och sedan krypa isäng. Tacksam för att jag fått uppleva ytterligare en härlig dag. Tacksam över att jag fått överleva ytterligare en dag överhuvudtaget. 


Gokväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards