Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Sista dagen

Av maria tafvelin - 31 oktober 2015 09:49

Då var det sista dagen på oktober månad. Lördag. Ser ut att bli sol idag åxå, och minusgraderna har bytts ut till plusgrader. 6 plus närmare bestämt. 


Igår, efter morgonpromenad och frukost, åkte jag in till stan för att klippa mig lite hos Stina. När det var klart, tog jag ett varv på stan. Jag hade egentligen tänkt unna mig en kupévärmare ... för jag har blivit aningen bekväm senaste året .... och isen som suttit på vindrutan de senaste dagarna, har varit sjukt tuff att skrapa bort. Nu blev det så att jag unnade mig en ny tröja och en ny bh istället. Jag jobbar ju eftermiddag till veckan, så jag behöver nog inte skrapa rutorna då ... fniss


När jag kom hem, riggade jag lite nw till Cornelis. Jag satte möbeltass med en droppe eucalyptus på ett par magneter, gick sedan och satte fast dem på element i trapphuset. En på bottenvåningen, och en på första våningen. Det tog inte många sekunder för Cornelis att hitta dem. Då satte jag dem på ledstången. Gick lika snabbt. Han har verkligen fattat vilken doft han ska söka. Däremot blir han så otroligt exalterad att det kommer lite kiss här och där. Fick ta skurmoppen en vända i trappen när vi var klara. Idag ska jag köra en sväng till, ja alltså inte med skurmoppen, utan med Cornelis, och då blir det fordonssök, plus tomsök. 


Efter en längre promenad med hela ligan blev det lite fippel. Jag har länge tänkt sätta upp ytterligare en hylla i köket. Hyllan har legat under sängen både länge och väl, och nu var det dags. Fram med hiltin. Borra, borra, skruva skruva .... Nu bar det sig inte bättre än att jag använt fel plugg till en början, så när jag skulle kolla hållfastheten genom att belasta hyllan lite, så kom hela historian ut från väggen. Jag blev så paff, och dessutom höll jag ju hiltin i ena handen, så jag hade som inget att ta emot med. Försökte parera med högerbenet, men det slutade med att hyllan ramlade på köksbordet, där jag ställt en porslinskruka, en oöppnad Morberg glögg och mina vinglas. Ett vinglas klarade sig, det andra gick sönder. Fick alltså avbryta för att plocka glas och torka golv. Nåja, så småningom kunde jag ju hitta rätt plugg, göra om, och göra rätt. Det blev riktigt bra :)

 

Efter detta blev det middag och tv-soffa. Till förrätt färsk egengjord pasta med ädelostsås

 

Till varmrätt blev det entrecote med vitlökssmör och balsamico

 


Kollade på Idol, gick kvällsrunda, och sen var fredagen slut. Fyllde den riktigt bra, med värda grejer :)


Idag ska jag promenera hundar, jobba med Nw, laga lite matlådor, och ikväll ska jag och Hannah gå på hockey. Det var länge sedan jag såg en match, det ska bli riktgit kul :)


Nä hörrni, nu ska jag sparka igång min Lördag. Ha en Fin dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards