Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Det närmar sig med stormsteg!

Av maria tafvelin - 21 december 2015 21:07

På onsdag fyller jag 50 år. Är det i sig märkvärdigt?  Nej. Det finns alltid saker man kan sätta i perspektiv till - , så är det med alla åldrar.  Om man betänker att pappa bara blev 51, så är 50 något verkligt exklusivt.  Om man betänker att pappas mormor blev 101, så är 50 bara halvvägs :)  Undrar var man hamnar själv. Faktiskt! Ärligt! Undrar var man hamnar själv. Har jag hunnit halvvägs, eller nästan hela vägen?  Vem vet? 


Alltså, att komma på jobbet och mötas av en sådan här lapp!

 

Då spelar det faktiskt ingen roll att chefen är min dotter. Man blir glad ända in i själen!   Att det sedan kliver in en kändis (ytterligare! Vi hade ju Mia Skäringer härom helgen)   ok. Den här gången hade jag ingen koll på kändisskapet, men min kollega Frida, hade full koll.  Anna Ryrberg heter hon, och hon är skådespelerska :)

  

När jag kom hem från jobbet, hittade jag en påse på min dörr. I påsen fanns en tavla, och en lapp: Grattis Maria!

 

Jag hade absolut ingen aning om vem avsändaren var, men har, vid efterforskningar, förstått vem det är. TUSEN TUSEN TACK Tony!!!! Så himla fint gjort!! 



Idag är det 6 veckor sedan olyckan då Cornelis blev förlamad. Högerbenet är fortfarande ett bekymmer, men Oj vilka framsteg som gjorts! Jag har tillit till att det kommer att bli helt bra. Jag har lixom inget annat alternativ. Även om jag ibland tvivlar (jo, det gör jag ibland) så måste jag tänka att det kommer att bli bra. 


Det kommer att bli bra. 


Nu ska jag ta en kvällsrunda, sen är det gonatt här i paradiset. 


Gokväll


 
 
Göran

Göran

23 december 2015 22:57

Grattis på 50-årsdagen!!!
Eller som min f.d chef sa då JAG fyllde... "Välkommen in på dö-halvan!"
Du har troligen, ännu mer än jag som fyller år två veckor för julafton, i barndomen fått höra; "Jamen, det förstår du väl att du inte kan få så dyra presenter, det är ju snart jul!" (Det var INTE roligt!)
När sen födelsedagen är över önskar jag dig en God Jul också!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

maria tafvelin

24 december 2015 13:40

Tack :)
Jo, när man var liten var det INTE kul!
Jag hade en fantastisk dag igår, idag blir det lugn och ro för att smälta allt det roliga. Ha en riktigt GOD JUL du åxå! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards