Alla inlägg den 4 januari 2016

Av maria tafvelin - 4 januari 2016 11:35

Känslan när man skriver ett långt blogginlägg, och när man bara har nån enstaka rad kvar, tar lixom batteriet i datorn slut, och allt man skrivit är borta. Ok. Jag börjar om :)


I  lördags var det otroligt mycket folk på fridas. Jo, det är faktiskt fullt upp varje dag, och det är superkul! Jag var helt slut när jag kom hem, så efter en promenad med hundarna, blev det soffhäng hela kvällen. Soffhäng ... på tal om det. 


Jag såg en annons på fejjan: Hel och fin soffa säljes. Jag budade och vann. Perfekt. En nästan likadan som jag hade, men något större. Min hade verkligen gjort sitt efter snart 7 år. Jag la ut min i gruppen bortskänkes

 

7 år gammal soffa, full med hundhår, bortskänkes. 


Efter ett par minuter skrev någon - jag tar den. Perfekt. Hämtning söndag kl 12.


Varför kl 12 var så bra, var för att jag skulle hämta den "nya" , hela, fina soffan, mellan 12 och 14, vi hade kommit överrens om att jag skulle skicka pm när jag var på väg. 


När gamla soffan var ute, åkte jag och hämtade bullbussen, plockade upp Hannah och skrev pm om att vi var på väg. Adressen där soffan stod, var på företagsområdet på söder. När vi kom fram, var ingen där, och jag såg att hon inte läst mitt pm. Skrev på nytt - Vi är framme, var är du?  Klockan var 13 när jag skrev det första, och 13.20 när jag skrev det andra. 13.50 gav vi upp och åkte därifrån, hon hade då fortfarande inte läst mina pm. Jag var lite irriterad. 


Vi åkte på Mio och kollade på soffor där. Då vi gick där, fick jag svar av henne. Hon hade så dåligt internet på mobilen, så hon hade inte sett meddelandena. Men, visst hade vi kommit överrens om att jag skulle skicka pm och att jag skulle komma mellan 12 och 14? Vet man att man har dåligt internet på mobilen, så säger man väl - nej, ring istället, för jag har så dåligt internet på mobilen. Nu hade jag ju inte hennes nummer, och hon fanns inte på hitta.se


Nåja. 14.45 kom hon farandes, sa knappt hej. När vi kom ner i en källare där soffan stod, fick jag lite av en chock. Hel och fin? - Nä. Sönderklöst av katt på flera ställen. 


Det är inga problem sa hon, det går att klippa bort med sax. 


Du, sa jag. Jag betalar inga 2500 kr för en soffa som ser ut sådär. Inte en krona över 1000. 


Så, nu ser det ut såhär hemma hos mig :)

 

Jag gick in på nätet och beställde en soffa på furniturbox. Jag har ju vilfåtöljen från IKEA så länge .... hundarna är något konfunderade över var de ska rymmas dock ... fniss. 


Idag kommer hon och hämtar min gamla spis, hon som köpte den för en femtilapp. Jag har slitit ut den i trapphuset, för hon visste inte vilken tid hon skulle komma, och jag ska iväg och hjälpa till att köra grejer till återvinningen. 


I morgon är det jobb, sen är det ledigt igen. Fasligt mycket ledighet :)


Nä, nu ska jag ta itu med lite grejer. Ska hämta en lampa jag budade hem på fejjan :)  


Ha en riktigt bra måndag. Fyll den med nåt värt :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards