Alla inlägg den 6 januari 2016

Av maria tafvelin - 6 januari 2016 14:49

Svårt att förklara för någon som inte har en aning. Det är en daglig kamp att ha smärta eller illamående på insidan medan du ser bra ut på utsidan. Vänligen sätta detta som din status i minst 1 timme om du eller någon du känner har eller har haft en osynlig sjukdom (Ångest, Bipolär, cystisk FYBROSIS, Reumatism, depression, diabetes, lupus, fibromyalgi, BMS, MS, Artrit, cancer, hjärtsjukdomar, epilepsi , autism, ADHD, ADD, Dyslexi, RSD etc.) "Döm aldrig vad du inte förstår." Vilka av mina riktiga vänner kommer att kopiera?

 

Ovanstående status, cirkulerar med jämna mellanrum på facebook. Jag blir lite .... beklämd när jag läser den. Jag kommer aldrig att kopiera och dela den. Varför? Är det så att jag dömer? Nej, tvärtom. 

Alla har någon form kamp på insidan. 

Ingen borde måsta ha någon diagnos eller osynlig sjukdom, för att må dåligt inombords. 


"Döm aldrig vad du inte förstår"  står det. Jag säger: Döm aldrig. Punkt. Du har ingen ANING om vad människan framför dig i kön på ica, bredvid dig på bussen, bakom dig i liftkön, eller på avstånd på facebook .... brottas med inombords. Vänligen inse att vi alla bär på saker som andra inte känner till, dvs det är osynligt. Vänligen inse att INGEN borde döma NÅGON. Oavsett diagnos, eller INTE diagnos. 


"Vilka av mina riktiga vänner kommer att kopiera" ?    JÄvla idiotiska fråga. Dra åt helvete eller skippa dina fördomar själv. Sluta vara så fyrkantig, och öppna ögonen för alla bredvid dig, intill dig, nära dig, längre ifrån dig. 


Där var det punkt för den här gången. 

Av maria tafvelin - 6 januari 2016 12:20

kylan.  :)  20 minus biter hårt i kinderna när det bara varit några enstaka minusgrader tidigare i vinter. Snön har åxå kommit, så nu är faktiskt gräsmattan vit, så ska det vara i januari :)


Idag håller jag på med tvätt och städning. Jag har plockat bort julen, vilket känns lika skönt varje år. Känns åxå lika trögt varje år att forsla ner grejerna i förrådet. Inte för att jag har långt till förrådet, det är i huset mittemot ... men.... av någon anledning så känns det trögt.  Känns lite extra trögt för att jag känner en förkylning i kroppen åxå. 


Nä, dags att gå ner i tvättstugan .... borde väl bära med mig några grjejer som ska ner i förrådet .... 


Ha en härlig trettondag!  :)  Fyll den med värda grejer :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards