Alla inlägg den 8 januari 2016

Av maria tafvelin - 8 januari 2016 16:50

Plåtkompis var inte redo att rulla i morse heller. Motorvärmare i två dygn räckte inte. Tror jag ska ringa verkstan på måndag, för den har ju varit lite trögstartad även under sommaren ... men jag tänkte att det bara var den personlighet den har. Alla andra bilar jag ägt har haft väldigt starka personligheter, och jag skymtar något liknande med den här :)


Något mindre svinkallt idag. I morse 28, och nu 23. Hundarna kommer väl dock att få liggsår efter de här dagarna, för inte tar vi några promenader. När jag hoppade av bussen nu när jag kom hem, mötte jag en som var ute med en labbe. Hunden verkade glad och tålmodig, drog inte i kopplet, varken framåt eller bakåt. Inga skor verkade den ha heller. 


Cornelis har inte visat så mycket köldkänsla på tassarna, men igårkväll blev han oerhört stapplig, och ville vända in redan när vi kom ut. De har nog förvandlats till soffpotatisar hela högen :)


Idag hade vi inte väntat så många gäster på jobbet. I den här kylan drar man nog inte iväg på utflykt till Fridas fina café tänkte vi i morse .... men vi hade inte rätt. Vi hade proppfullt över lunchen, precis som vanligt. Många kom in och köpte surdegsbröd, och tårtbitarna försvann rätt snabbt från den tårta vi hade skurit upp. Tur att det finns mer :)

 

Vi har dragit igång semmelsäsongen åxå. Jo, vi har kört med saffranssemlor fram tills nu, men nu är det traditionella semlor. Vi får se vad Pernilla tänkt hitta på härnäst, gällande semlorna :)


Nu ska jag svarva ihop nåt slags middag, sen blir det lite trickträning med hundarna, några rejäla klunkar hostmedicin, och lite tv. Ha en härlig fredagkväll!


Tjing så länge



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards