Alla inlägg den 10 januari 2016

Av maria tafvelin - 10 januari 2016 11:07

Söndag. Inatt slog förkylningen till på riktigt. När det var dags att kliva upp, hade jag lust att ligga kvar i sängen, ringa Pernilla eller Hannah och säga: Kan jag få beställa frukost, hemtjänst och hundrastare tack!  Till frukost vill jag ha en skål med hostmedicin, en pumpflaska nässpray och en påse halstabletter. På brickan vill jag ha en rulle mjukt hushållspapper. 


Det slutade med att jag klev upp och kokade kaffe, precis som vanligt. 22 minusgrader och jättevackert ute. Täckbyxor, 2 jackor, halsduk, vintermössan med öronlapparna och världens sämsta handskar. Kort promenad, och det värsta är ju när man kommer in igen. Såhär måste en giraff känna sig när den råkat svälja en hel höbal utan att tugga. 


Det blir en väldigt lugn dag idag. VÄLDIGT lugn dag. 


Det är idag Ett år sedan Cornelis flyttade in. Han blir sakta bättre i bakvagnen. Homeopaten skickade ett nytt medel som kom i fredags, och jo, det händer grejer i nerverna, det märks. Nu släpar han inte tassen, utan snarare tvärtom, han trampar luft, typ som när en alkoholist börjar trampa. Höga knän typ. Så, något läker i kroppen i alla fall. I morgon är det 9 veckor sedan det hände. 


                                   

Ha en riktigt skön söndag!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards