Alla inlägg den 11 januari 2016

Av maria tafvelin - 11 januari 2016 22:09

Igår gjorde jag ju bort den värsta dagen av förkylningen, med feber och hela köret. Mådde verkligen inte bra, och hundarna kom sig bara ner på gården. Stackarna .... den senaste veckan har de inte promenerat många meter. Först pga kylan, och igår orkade jag helt enkelt inte.  På aftonskvisten dundrade Hannah in med en liten påse i handen

 

Ett överlevnadskit för den förkylde :)  Tack Hannah!  Utan den påsen hade jag förmodligen inte fått sova nåt alls inatt. 


I morse när jag vaknade, efter att ha sovit väldigt dåligt, så kände jag att det var bättre. Inte så att det spratt i benen, men i alla fall lite bättre. Efter morgonkaffe blev det faktiskt en morgonpromenad på 20 minuter. Hem, åt lite, tog Paddy med på solorunda på  isen

 

Han blev så lycklig att han till och med lekte med en pinne han hittade :)

 

Efter en halvtimme gick vi hem, och jag tog beslutet att ta ut Cornelis på isen. Idag är det 9 veckor sedan olyckan. Han har inte fått vara lös sedan dess. Nu har vi lagt ner så mycket tid på gå-träning, och jag kände att nu är det dags. Jag släppte honom, och han var överlycklig



 
   Efter en halvtimme, hem med honom, sedan tog jag ut Molly och KElly 

 
    

När Vi kom in, hade det hunnit bli rätt mörkt ute. 


Men vet ni nåt Annat, som var helt magiskt med den här dagen!?  PLÅTKOMPIS STARTADE !! :)  Jag behöver inte alls ringa verkstan, den bara tyckte att i 30 minusgrader, lämnar man inte parkeringen :)   Jag har alltså inte bara en plåtkompis, det är åxå någon form av livvakt, med säkerhetstänk :)   Så, i morgon behöver jag inte ta bussen, utan kan ta bilen igen :)


Nu ska jag ta en dusch, och sedan krypa isäng. Hoppas du haft en lika bra måndag som jag :)  


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards