Alla inlägg den 13 januari 2016

Av maria tafvelin - 13 januari 2016 07:10

Onsdag morgon. Lite kallare igen. 18 minusgrader just nu. Igårkväll snöade det sjukt mycket, tur de är flitiga på att skotta här, så det ska nog inte vara några problem att få ut bilen. Hoppas jag :)  ... om nu bilen startar förstås ... då det är kallare .... 


Något jag funderat över, förutom andra, lite större ting ... är - var tar de vägen, påsklämmorna? De här i plast, som man köper på IKEA, tillsammans med värmeljusen. Man borde ju aldrig behöva köpa nya, såtillvida man inte har väldigt många påsar med påsklämmor i frysen ....  men ...  det är likadant både hemma och på jobbet. Tänkte på det på jobbet igår. Konstigt att man måste gå och ta fram nya .... var har de tagit vägen de jag använt?   Eller, är det samma monster som äter strumpor, som äter påsklämmor?   fniss


Idag börjar vi med paninimackor på Fridas. Jag har själv experimenterat fram recept på innehållet, och det blev så sjukt gott. På den ena varianten har vi rökt fläsk från Burträsk (samma rökta fläsk som vi säljer i delin) och mangodressing, på den andra varianten har vi ostkräm, grillad paprika och Svedjanost (samma ost som vi säljer i delin) Jag tror att båda kommer att göra succé :)


Nä, bäst jag sätter lite fart, måste ju hinna gå ut med hundarna, och sen kolla om bilen startar, så att jag hinner ta bussen om det mot förmodan skulle vara så att den INTE gör det :)


Förresten, min nya soffa har kommit, och skulle ha levererats idag mellan 11 och 15. Ja, nu är ju jag på jobbet då, så jag har meddelat att jag hämtar den själv. Lite halvjobbigt, men så får det bli :)


Ha en bra dag Fyll den med nåt värt :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards