Alla inlägg den 22 januari 2016

Av maria tafvelin - 22 januari 2016 07:01

Jisses, man kan tro att jag gick i ide efter måndagen. Jag har inte skrivit nåt inlägg alls efter måndag, och DET hör inte till vanligheterna. Det har varit otroligt kallt, kring 30 grader hela veckan, men idag är det bara 14, vilket känns härligt. Kanske bilen startar någon dag framöver :)


Jag har varit förkyld som attan, med väldigt ont i halsen, och VÄLDIGT mycket hosta. Nu mår jag fint, förutom att hostan har svårt för att släppa. Nätterna är fortfarande lite småjobbiga stundvis.  


På måndag hoppas jag att jag får liv i bilen ,för då ska den in på verkstan :)   Då jag ringde för att boka tid, pratade tjommen om nån inställning som kunde vara fel. Ja, vad som än är galet så måste det ordnas till.  :)  Snart ska den besiktigas åxå .... det blir ju spännande minst sagt. Hoppas verkligen att den bara glider igenom ...


På min födelsedag, dagen före julafton, hade ju tjejerna ordnat så att vi var hos fotograf allihop, jag, hundarna, tjejerna, Mattias och Robban. Nu har fotografen skickat länken med de bilder som finns att välja mellan. Men jisses så många foton! En del går ju bort direkt, men många blev faktiskt jättebra. På några kort är det Enbart hundarna, och när jag ser de korten slår det mig så mycket bättre Cornelis blivit sedan dess. Då kunde han inte sitta, utan fick ligga ner. Nu sitter han ju utan problem. Paddy .... han lyckas ju alltid se så himla moloken ut på kort, och det var nästan värre än vanligt. Han såg verkligen lidande ut på de allra flesta foton. Cornelis såg ut som en säl på de flesta. Kelly och Molly, de blev superfina på alla kort :)


Nä, klockan går, och idag kan man ta en längre promenad, så det är dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en riktigt bra fredag hörrni. Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards