Alla inlägg den 29 januari 2016

Av maria tafvelin - 29 januari 2016 06:56

Fredag morgon. Det är alldeles tyst. Jag är inne på kopp nr 2 och hundarna sover fortfarande. Jag hoppade över att hämta den nya balansbollen igår, jag hann parkera och gå upp för att hämta hundarna, innan jag kom ihåg att jag hade tänkt hämta den. Då iddes jag faktiskt inte sätta mig i bilen igen. 


Igår började vi med fruktsallad på Fridas. Supergod! Exotisk fruktsallad med limeyoughurt. 

 

Några kom in och hade sett fotot på facebook och instagram, och ville prova. De var supernöjda :)


Timmarna på jobbet går så himla snabbt, man hinner ju bara dit så ska man hem :) Vi har så roligt!    Idag är det fredag, och det kommer förmodligen att bli roligt idag åxå :)


Cornelis .... lille lille gubben. Jag måste ner på stan och köpa plastad frotté, och det så fort som möjligt. HOppas de har på Olssons tyger. Nya soffan måste räddas. Han har ju ett visst "håll" , och han verkar ha börjat känna när han börjar kissa .... men när det kommer, så rinner det bara, och går inte stoppa. Igårkväll hoppade han plötsligt ner från soffan, då han upptäckte att han kissade. Jo, det hann ju komma en skvätt på soffan (inte första gången) men det mesta hamnade ju på golvet. Nu måste jag lägga något på soffan så att den inte blir förstörd. 

- Blir du inte less att torka piss, frågade en kompis igår

- Jo, väldigt less. Väldigt, väldigt less, men .... jag har inget val just nu. Pratade med homeopaten igårkväll och som alltid när jag pratat (skrivit) med henne, så känns det bättre. Tid. Det tar Tid. 


Tänk .... på ett ögonblick kan saker vara helt förändrade, på bråkdelen av en sekund kan allt vara nåt helt annat ....  medans andra saker tar lång tid. 


på tal om ögonblick. Precis när jag skrivit klart förra meningen, så hoppade Cornelis ner från sängen och gick till hallen. Jag kastade mig iväg, drog på täckbrallorna och körde ner fötterna i skorna, drog med mig jackan i farten och trampade iväg nerför trappan. VI HANN ÄNDA UT !!!!! Hörde ni: VI HANN ÄNDA UT!!!!! Inte en droppe i hallen, inte en droppe i trappan!! Det HÄR var en jordskredsseger!!! Åh !! Hoppas att det här var början till vändningen på pinkeriet :) :) :) 


Det där med kaviar förresten. Jag hade ju inte det på fruktsalladen, utan jag tänkte igårkväll ta lite kaviar på en ostskiva. När jag tog ut kaviartuben från kylen, så tappade jag den på tån .... jädrar så vass en kaviartub är! Det gjorde ju ont, men jag blev snarast förvånad över hur mycket det blödde. Det blev till att lägga in kaviartuben och ha sårvård istället för snacks. 


Nu ska jag ta av pymmen och dra på mig kläderna. Det är dags för morgonrundan. Åh så glad jag känner mig, inifrån och ut :)   Det här blir en underbar dag! 


Gomorron

   

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards