Alla inlägg den 30 januari 2016

Av maria tafvelin - 30 januari 2016 07:08

Då var det lördag morgon. Igen. Tyckte det var lördag bara häromdagen. Dagarna går snabbt. Veckorna går snabbt. Hips vips har det gått en månad. Då känns det bra att ha fyllt varje dag med värda grejer, så att tiden lixom blir betydelsefull. Gör man så, då behöver man aldrig känna ångest eller stress över att tiden går fort. Då kan man njuta varje dag, både av dagen idag, och av glädjande och värda minnen från dagar som gått. 


Jag tror att många missar det där. Missar att fylla varenda dag med värda grejer. De kanske bara fyller lördagen ... eller till och med bara semestern, med nåt värt. Övriga dagar är bara transportsträcka fram till den där lördagen, eller den där semestern. Gör man så ..... då förstår jag att man kan gräma sig och känna lite ångest över att tiden går för fort. Det finns ju fler som förstått mitt tankesätt, bland annat författaren Stig Johansson, som skrev detta:


"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"

 


Alla dessa dagar. Det är ju DE som är själva livet. Livet består till största del av vardagar, något färre lördagar, och semester 1 gång per år. 


Just idag är det lördag och jag ska snart gå ut med hundarna, sen bär det iväg på jobbet. Vi hittade på att göra olika slags semlor igår. Jag ska komma ihåg att fota idag. Det var:

- Nutellasemla med chokladmousse

- Vanlijkrämsfyllning med persikomousse

- vanlijkrämsfyllning med citronmousse

- vaniljkrämsfyllning med Irish coffe-mousse

- Hallon/rabarbermarmeladfyllning med hallonmousse

Vi sålde bra av specialsemlorna, och fick BARA positiva omdömen :)


SEn har vi ju naturligvis vanlig traditionell semla, samt vanlijsemla - vaniljkrämsfyllning med vanlig grädde :)

så, det finns en smak för alla :)


Nä, dags att sätta lite snurr på morgonbestyren. Idag måste jag kolla om nya torktumlaren kommit, för NU har jag så  mycket tvätt. Jag har aldrig haft såhär mycket tvätt någon gång. Samtliga filtar, 2 hundbäddar, plus några omgångar sängkläder och kläder. 3 av 4 arbetsskjortor och ett par förkläden åxå. Hoppas på en tid på måndag, för i morgon kan det hända att jag blir upptagen, vi får se. I afton vet jag om jag är upptagen då eller inte :)


Ha en fin lördag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards