Alla inlägg den 14 februari 2016

Av maria tafvelin - 14 februari 2016 22:02

Efter morgonpromenad och div. bestyr åkte jag in till stan för att lämna Milo hemma hos Hannah och Robban. Jag visste att ingen av dem var hemma, så jag lämnade min ros-bukett i en vas på köksbordet. 


Fortsatte till där hon bodde, hon jag köpt en gammal bagerivåg av. Ropade in den på fejjan igår, tänkte att den blir fin på Fridas. 


Iväg på Wallins och småfippla lite, sen till Pernilla och Mattias för att lämna en ros-bukett även till dem, såhär på alla hjärtans dag. 


Hem, tog ut Cornelis på hans 5-årsdag. På honom tog jag dragselen, på mig själv midjebältet ... sen fick han dra lite. Oj som han tycker att det är kul att jobba :)   Jag lutade mig bakåt lite, då jag inte vill att han springer än, utan bara skrittar ....   30 minuter var vi ute, sen var han nog nöjd med att få stanna hemma medans jag tog ut de andra på en 40 minuters promenad. 


Efter middag och inte så mycket vettigt gjort, färgade jag utväxten, och smetade på en ansiktsmask


  Har varit ute med hundarna på kvällsrunda, duschat och bytt rent i sängen. Nu är det hög tid att avsluta den här hjärtedagen. 


Gokväll :)

Av maria tafvelin - 14 februari 2016 09:04

Söndag morgon. Perkon puttrar. Hundarna sover. Lille Milo har sovit över här, och han sover åxå. Snön fortsätter vräka ner. Jag har tänkt för mig själv senaste veckorna - va lite snö det blev i år ...... fniss .... ok ... inte nu längre :)  Perfekt träning för Cornelis att pulsa i snön. 


Idag är en jättestor Hjärtedag. Det är inte bara alla Hjärtans dag, det är även Cornelis 5 -årsdag. Yngst i flocken :)  Lill-killen <3


   

Det blir lite födelsedagsfirande senare i afton.


Idag ska jag åka iväg och köpa en grej jag budade hem på facebook igårkväll. Sålde även min vilstol på facebook, får se när den hämtas. Nu med nya soffan, tar vilstolen för stor plats helt enkelt. Jag ska köpa nån sittpuff med förvaring istället. Ska även köpa x antal filtar, som jag kan stoppa ner i den förvaringen, så kan man alltid ha rena fräscha filtar i soffan :)


Nu ska jag öka takten lite. Jag vill ju hinna fylla dagen med många värda grejer, och solorundor med hundarna är en av dessa grejer :)


Ha en Fin Alla Hjärtans Dag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards