Alla inlägg den 22 februari 2016

Av maria tafvelin - 22 februari 2016 09:07

Idag är det 14 veckor sedan Cornelis blev förlamad. Oj vilka framsteg han gjort! Jag är så glad över att jag filmat varje vecka, så att man riktigt ser allt positivt som hänt. Igår var bästa kompisen Annica och hennes Johan hit, och Cornelis hoppade på dem. Vanligtvis blir jag väl inte överlycklig, men det tyder ju på att han 

- känner av sina bakben

- blivit tillräckligt stark i bakdelen för att orka hoppa upp  med frambenen :)

Bara positivt alltså :)


Han vänder åxå upp höger tass omedelbart nu, när man vänder den fel väg. DET är åxå en förbättring. Nerverna läker alltså ihop, sakta men säkert.  :)


Idag ska det komma ytterligare små piller från homeopaten, och det blir superspännande, för trots att han blivit Sååå mycket bättre, är det ju inte helt bra ännu. Men, med tiden :)


Igår var jag, efter morgonpromenaden, ute med Cornelis på gården. Det blev snöjobb, både på längden och höjden. Backträning i snöhögen, godissök och lydnad. De andra hundarna fick åxå backträning och godissök. Vi var ute en hel del igår, och efteråt var alla trötta

         

Jag var extremt trött igårkäll, så kl 20.10 gick vi kvällspromenad en halvtimme, sen blev det sängen där kring 21.15  Låg och kollade på tv en stund, sen släckte vi och somnade. Sov till 8.00 (med några kortare avbrott där kring 03 och 05 då Paddy var tvungen sätta sig upp och sträcka på kroppen.


Idag ska jag laga de där byxorna som Hannah skickade på lagning för ett bra tag sedan. Ska nog köra ett nw-pass med C och Kelly åxå. Hoppas de kommer och skottar gården idag åxå, de är otroligt duktiga på det. Tänkte ställa upp rallylydnadsskyltar härute och dra några varv med alla 4. Det var planen för den här dagen :)


NU ska vi gå ut här. Ha en riktigt bra måndag :)   Ha en riktigt Värd Måndag!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards