Alla inlägg den 27 februari 2016

Av maria tafvelin - 27 februari 2016 06:14

Igårkväll glömde jag något viktigt. Jag glömde gå ut och preppa i bilen, dvs lägga kupévärmaren under huven. Var ute för en halvtimme sedan och fixade det .... undrar om bilen kommer att starta om 1.5 timmar .... jag misstänker att den INTE kommer att göra det. 20 grader ÄR kallt ....  kanhända att det blir bussen som går kl 7.08


Förkylningen har inte blivit bättre under natten. Har dock inte varit vaken pga hostan tack och lov. Gick och la mig strax efter 21, somnade rätt så omgående, och vaknade bara nån gång när Paddy behövde sträcka på sig. 5.30 drog väckaren igång, och då var det uppstigning och kaffekokning, på med täckbyxorna, Corre i kopplet och gå ner till bilen.


Nä, om det blir buss idag, så är det bäst jag rappar på. Även om det är svinkallt så måste jag ju försöka dra med mig vovvarna på en Liten runda i alla fall. Sen är det bara att fylla jackfickorna med hostmedicin, halstabletter, nässpray och alvedon för att bege sig på jobbet.  I afton när jag kommer hem, lär händerna se ut som en riktig skurgummas. När man inte är riktigt kry, är det ju plasthandskar på hela tiden. Det blir nog disken för mig idag.


Ha en fin lördag :)


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards