Alla inlägg den 7 mars 2016

Av maria tafvelin - 7 mars 2016 08:45

Måndag och jag är ledig. Det var ju den här dagen jag skulle besiktiga bilen, trodde jag. För att vara helt säker på att jag åkte till rätt bilprovning, gick jag in och kollade  .... men det är visst inte förrän i morgon jag har tid. Jahapp, det var ju lite snopet :)


Jag blev ju lite ostadig i lördags .... men det är från det gamla örat, så jag hamnar inte i karusellen. Inte så trevligt att vara ostadig heller, men det funkar. 


1 minusgrad och snö är väderläget. Nu ser det ut att ska komma en hel del snö framöver. Jag tvärtänkte en bra tanke - varför inte flytta tiden? Alltså, inte bara en futtig timme till sommartid, utan flytta ett par månader. Då skulle ju snön komma före jul, och försvinna när det blir vår, sådär i mars. Det skulle ju kännas mer vettigt. Även om det är fantastiskt här på vårvintern när man går på isen och solen börjat värma .... förresten, ju mer jag tänker på det ... desto mindre vill jag flytta tiden .... vill nog ha kvar det såhär ändå :)  Tids nog, där i mitten på maj, är det ju barmark även här :)


Hade tänkt mig ut på isen idag, men jag tror jag ändrar mig. Det var ju pimpeltävling här igår, så det lär vara massor med hål i isen, och nu när det snöat, kan varken jag eller hundarna se var de är. Vissa märker ju  ut var hålen är, men långt ifrån alla. Vill inte riskera att någon av hundarna bryter ett ben. 


Nä, nu är det hög tid att veva igång dagen. Ska gå ner och kolla om tvättstugan är ledig nåt i veckan. Ha en bra måndag allihop!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards