Alla inlägg den 17 mars 2016

Av maria tafvelin - 17 mars 2016 06:27

Torsdag morgon. 5 plusgrader och snön sjunker ihop i rask takt. Hoppas den inte sjunker ihop  mer nu innan lördag, för då har vi (Pernilla, Hannah, Mattias, Robban och jag) bokat in oss för att åka hundspann. Fortsätter det såhär, finns väl inga spår kvar. 


Det här året ska jag för första gången på 10 år, hålla mig från att hålla hundkurs. Jag provar ju att jobba 75% så det finns lixom ingen tid (och ork) över till att hålla kurser. Skulle vara mailkursen då, eller någon dagskurs .... bara för att det är så nedra roligt .... men mina egna hundar behöver ju åxå min tid :)


I sommar kommer jag att lägga ner rätt mycket tid på agility, jag köpte ju lite hinder och en tunnel, tänkte utöka parken i år så att jag kan göra längre banor. Kelly började ju kunna ta slalomet självständigt i höstas, så hon kommer att bli vass i år. Lilla Molly kommer säkert att ha fått till avståndsbedömningen bra när hindren kommer upp, och Paddy, han är ju som en gasell på agilityplanen .... fniss.  Cornelis blir det dock inte mycket agility för, vi får se hur det går nu efter veterinärbesöket och bedömning hos fysioterapeut.


Nä, dags att suga i mig det sista kaffet, väcka hundarna och gå ut. Jag har hållit dem vakna stora delar av natten, då jag hostat som en galning. Alltså, varför försvinner aldrig hostan?!! 


Ha en fin Torsdag allihopa. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards