Alla inlägg den 4 april 2016

Av maria tafvelin - 4 april 2016 08:44

Å dra på trissor så trött jag är. Sömnen har inte varit god, om vi säger så. Somnade kring 23.30, vaknade 02.30 av att Molly hoppade ner, gick in i köket och drack vatten. Redan där förstod jag att något var galet. Mycket riktigt, hon spydde på köksgolvet. Hon sprang några varv i lägenheten, upp i soffan en sväng, sen hoppade hon upp i sängen igen. Jag la mig med stor tvekan ... men Molly såg ut att somna gott. Jag hann aldrig somna om när Molly kl 04 kaskadspydde på täcket. Inget hulkande innan, utan bara rakt ut. Snabbt upp och kasta täcket i tvätten. Sen var det ju rent omöjligt att somna om. Direkt Molly rörde sig, satte jag  mig upp för att hinna sätta ner henne på golvet om hon skulle spy igen. 6.30 orkade jag inte vara vaken längre, utan somnade, och sov till 7.30 

NU känns det som att jag skulle kunna somna hur lätt som helst, och sova tills i afton .... men det går ju inte . Jag ska ta min överkörda kropp (jo, det känns så) och uträtta stordåd idag. In till stan för att tillsammans med Hannah byta alla felaktiga lampor på min plåtkompis blir det första steget. Eller, ja, kaffe, morgonrunda och frukost först givetvis. 



Nä, nu efter 2 koppar känner jag mig betydligt piggare. Tur det, för nu är det hög tid att dra igång dagen. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards