Alla inlägg den 11 april 2016

Av maria tafvelin - 11 april 2016 08:32

Igår, söndag, var en bra dag :)  Efter morgonpromenaden tog jag ut Cornelis på lite nosework. Gick sådär. Första varvet, ALLDELES för uppjagad. Jobbade ett tag för att lugna ner honom. Andra varvet, det sprutade bara kartonger, men han hittade rätt. Tog en långsam promenad före tredje omgången. Samma som runda två - sprang ner alla kartonger, men hittade rätt. Körde lite olika lydnadsmoment och backa-övningar innan vi gick in. 


Tog ut Kelly och ställde upp slalompinnarna. Nu fixar hon slalom riktigt bra :)  Körde en stund, sedan lite olika roliga tricks och moment. Upp med henne och ut med Paddy. Långben var lite ivrig och slirade runt som en galning en stund, och det fick han så gärna göra :)  Sen blev det slalomträning för honom åxå. Sist ut var Molly, med lite rallylydnadsmoves och slalomträning. Henne ska jag intensivträna slalom med nu. Hon måste snabbt sluta titta på mig, och istället titta på pinnarna. Nu har hon lätt att springa in i pinnen på sidan där hon inte har kvar sitt öga. Men, jobbar både glatt och villigt :)

       

Hundarna var rätt nöjda när vi kom in, så jag tog tag i det här med att putsa fönstren. Alltså .... det blir ju så himla rent, så hela lägenheten blir som en annan upplevelse

 

Snabbt går det ju åxå, då jag inte har så rasande många fönster .... fniss


Idag ska jag åka och tvätta bilen. Nu ska den ut på annons. Funderar vad jag ska skriva i annonsen. 


Pärlan måste bort, alt. Biljäveln ska väck!

Nybesiktad (gick igenom med nöd och näppe, men det behövs ju inga marginaler)

Motorvärmaren är död (men det funkar att köra en kupévärmare under huven)

Jävligt opålitligt bältesfäste på förarsidan. (men ge fan i att skjutsa någon så kan du använda passagerarstolens)

AC- fungerar inte. (förmodligen slut både A och C)

Nytt batteri

Ny vindruta

Ny bakruta

Nyss varit på verkstad för 5000 kr, så den borde vara i toppskick

Ser cool ut

Säljes pga att jag vill köpa en bil som bättre passar en dam i min ålder. 


Borde väl funka!  Nu ska jag i alla fall gå ut med hundarna. Ha en riktigt fin Måndag. Fyll den med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards