Alla inlägg den 14 april 2016

Av maria tafvelin - 14 april 2016 06:46

för att sedan kastas rakt in i hoppet igen :)  Det är vad som händer här. På flera olika sätt faktiskt. Det första och största är Cornelis. Den fina djurhomeopaten jag har kontakt med, har jobbat frenetiskt för att hitta de medel Cornelis behöver för att läka. Han har blivit bättre och bättre. Ett tag höll jag på att ge upp pga att han inte kunde hålla pinket, utan det bara rann ur honom där han gick, både inne och ute. Oerhört jobbigt, inte just arbetet med att moppa golvet, utan rent psykiskt - blir han aldrig bra?


Plötsligt slutade han pinka inne, hållet verkade ha piggnat till. Han gick bättre på högerbenet och började till och med lyfta på benet ute när han kissade. Waow! Då skickade homeopaten en starkare potens av det medel som gjort honom bättre, och det verkade bra de första dagarna, men sedan - Pang, blev han sämre igen. Han började kissa inne, det rann bara ur honom, samt att han började släpa högertassen igen. Upptäckte efter en promenad att han blödde på ovansidan ... jisses, det är ju flera månader sedan han slutade släpa. Gjorde då en koll, och mycket riktigt, han vände inte tillbaka tassen när jag la den upp och ner på golvet. Klar försämring alltså. Stor förtvivlan!  Skrev till homeopaten via medd. på facebok direkt, att han blivit sämre. Jag fick svar med en gång:

- sluta med tabletterna. För starkt. Kör bil


Ok, svarade jag .... men ... kör bil? Ska jag ut och köra bil ? 

- Nej, svarade hon, JAG kör bil. 
hahahahahahahahahahahaha, hon menade att hon inte kunde svara utförligt eftersom hon körde bil. Tyckte väl att det lät lite flummigt , hahahahahahaha


Nåja, slutade med tabletterna, och efter ca 4 dagar var han bättre igen. Nu vänder han tillbaka tassen igen, han håller pinkeriet och går bättre. Phu!! 


Är man Skellefteå AIK-fan så är hockeyn åxå en orsak till att hoppet åker bergochdalbana. Jisses vilka matcher det varit, och igårkväll kunde man ju ha tuggat sönder mer än bara naglarna. Men, förbanne mig, det gick vägen och SAIK är i final !!!!! Så himla kul!!


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Dags för morgonpromenad i strålande sol. 7 minusgrader, så det gäller att ta mössan åxå .... än är det vinter kvar :)


Ha en ToppenTorsdag, värda grejer och allt det där :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards