Alla inlägg den 18 maj 2016

Av maria tafvelin - 18 maj 2016 08:13

Onsdagmorgon. Jag vaknade där vid halv 5 i vanlig ordning, och hostade en stund, somnade sedan om och fick nästan hjärtklappning när jag upptäckte att klockan var 7. Jädrar, har jag försovit mig??!!!  Hann nästan börja hyperventilera när jag kom ihåg att jag inte börjar förrän kl 11 idag :)


I måndags, på  min lediga dag, svängde jag förbi Pernilla på Wallins Kafferepet när jag var på väg till stan. Jag skulle hämta ut mer medicin. Det slutade med att vi, efter att Pernilla avslutat det viktigaste, åkte ner på stan, åt lunch och hade med oss papper för att finslipa på sommarschemat för personalen på Fridas.  2 timmar senare skjutsade jag hem Pernilla och tog en långpromenad med hundarna. Igår var det jobb, och jag hade öppning på cafét. En jämn ström av gäster hela dagen gav en bra dagskassa. 


Det här att jobba på café är fantastiskt roligt. Vi får ju varje dag, VARJE DAG, höra hur fantastiskt fint vi har det, hur gott fika, gott kaffe, god mat, otroligt imponerande delikatessbutik, hur trevliga vi är i personalen ....  Såna jobb skulle alla få ha, där man möter postitivitet och uppskattning precis hela tiden. 


Nu är kaffet uppdrucket, ska hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Det är dags att veva igång dagen. Onsdagen den 18:de Maj. Den här dagen för 3 år sedan hade jag stora flytt-dagen.  Dagen då jag kunnat slå ihjäl mig faktiskt. Jag skulle ju ta ner en taklampa ... ställde mig på en stol med skruvdragaren i handen .... nådde inte riktigt, så jag skulle "hoppskruva"  . Det sket sig, jag landade snett på stolen, drog i golvet med en sjujävla smäll, stolen blev bara kaffeved, jag landade på axeln och vänsterhanden. Grannen under, Börje, kom upprusande och frågade vad i helvete som hände. Jag hade tur ... kunde gått riktigt illa. 


Nåja, det är 3 år sedan nu, och jag har aldrig mer försökt hoppskruva med en skruvdragare igen, jag lärde mig :)


Ha en fin dag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards