Alla inlägg den 19 maj 2016

Av maria tafvelin - 19 maj 2016 08:00

Torsdag morgon. Min pm (personliga meterolog) säger att det är 5 grader och mest soligt. Mest soligt? Har jag fått grå starr? Jag ser nämligen bara grått härute. Men, 5 grader stämmer nog, det har ju varit lite kylskåpskallt i slutet :)


Hörrni, igår skrattade vi på jobbet så vi nästan ramlade baklänges, flera gånger. Å herregud vilken dag! Skrattar gör vi ju varje dag, men ibland blir det sådär extra mycket. En av de mest minnesvärda händelserna var följande:

Jag skulle värma lite vit choklad i mikron. Satte in bunken och startade, sen stod jag och Kickan och pratade ... plötsligt ser jag hur det sipprar rök från luckan ... öppnade tvärt, och då Bolmade det ut. Kastade igen luckan igen och drabbades av spontan panik. Vafan gör vi? Fönstren är inte öppningsbara, så det gick inte vädra ... stod och viftade med armarna som besatt innan jag kom mig för att ens Försöka göra något. Skyndade mig att stänga svängdörren in till café-delen, så att inte gästerna skulle känna röken .... 

- Vi måste bära ut den, sa jag, slet ut kontakten och greppade mikron. Kickan stod mer eller mindre dubbelvikt av skratt medans jag sprang i mina klackeskor, med mikron i famnen. Utanför dörrarna (vi har ju en personal- och varuingång bredvid entrédörren) ställde jag ner den och öppnade luckan. I samma sekund, klev tre av de äldre damerna ut, som precis hade fikat. 

- Men oj vad det luktar brandrök, sa den ena, och i nästa stund fick hon syn på mig där jag satt hukad vid mikron

- Jaha, det är Du, sa hon.

- Jo, det hände en liten fadäs i köket, svarade jag

- Det är ju sånt som händer, sa en annan av damerna. 

Jag insåg ju själv hur det där såg ut, så jag reste mig upp, tackade för att de fikat hos oss, önskade dem välkomna åter, och gick in. Jag skyndade mig en aning, då skrattet lixom bara bubblade i kroppen. Å herregud va vi skrattade sen. Vilken fars!  Efter att ha stått därute på vädring nån kvart, så bar jag in den igen. Den har fått vila under natten med luckan öppen, så får vi se om den är fit for fight idag, eller om det blir som Kickan sa igår, vi får börja röka vårt eget fläsk på Fridas :)


En liten slurk kaffe kvar i koppen, sen är det bara att hänga upp morgonrocken på kroken och väcka hundarna. Funderar över klädvalet .... ser ut som att regnet hänger i luften, men min pm hävdar fortfarande att det är mest soligt. Har dock blivit varmare, nu är det 6 grader. Nåja, lär ju inte behöva ta gummistövlarna i alla fall, men den lite tjockare jackan blir det. 


Låt Torsdagen starta, jag är redo :)    Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards