Alla inlägg den 20 maj 2016

Av maria tafvelin - 20 maj 2016 08:13

Min Pm säger : 8 grader och mest soligt. Jo, nu har han nog skärpt till sig, för det ÄR mest soligt idag. Eller, ska jag vara petig, så är det inte Mest soligt, det är BARA soligt :)  Sol för hela slanten alltså. 


Igår afton blev det jättejobbigt. Inte för mig personligen såå, men för en av de människor som står mig allra närmast här i livet. Det är en fruktansvärd känsla att stå helt maktlös, att inte kunna hjälpa, att inte kunna ta bort det onda. Kvällen blev tuff, och natten har varit .... lång. Fick nyss ett efterlängtat telefonsamtal, och det var faktiskt mest soligt där åxå  :)  


Cornelis kastade sig nyss ur sängen och sket på golvet. Gick en runda, gick tillbaka, stirrade på bajskorven, tittade på mig med en blick som sa: Matte ... jag tror att nån har skitit på golvet.  Han har alltså inte full koll på nr 2 än. Det är bättre än tidigare, men han känner inte att han är nödig förrän det är på väg ut så att säga. Kiss har jag inte torkat på länge, inte efter Cornelis i alla fall. Däremot håller Piraten på att vara inkontinent tror jag. Ja, Molly alltså. 


Idag är det fredag. Jag hade ställt alarmet på 7.15 men har ju som sagt inte direkt sovit gott. Kring kl 4 var jag rätt pigg, men hade jag klivit upp då, hade jag väl varit svimfärdig av trötthet nu. Lyckades somna om, och när klockan var 7.15 kändes det som en ond dröm att alarmet drog igång. Flyttade fram till 8.00, men när klockan var 7.40 klev jag upp ändå. 


Nu är det dags att parkera morgonrocken på sin krok, väcka hundarna och gå ut. Fredagen är igång, det är bäst att haka på. Det här blir en bra dag känner jag. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards