Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

Jobba 24/7

Av maria tafvelin - 25 maj 2016 07:46

Inatt jobbade jag tydligen, men inte riktigt enbart på Fridas ....  Jag körde bullbussen och skulle hämta ett gäng efter nån slags matfest. Med mig i bussen hade jag lite choritzo och salami som jag gjort själv. Jag la upp på små fat och delade ut så att det här gänget skulle få smaka, sen skulle de hem. 

Tydligen blev en av gubbarna kvar på festen, och han blev superarg över att vi kört ifrån honom. Han var fasligt lik den sure gubben som bor i huset mitt emot mig ... fniss ... så det var säkert han. Jag parkerade bullbussen vid Wallins, sen skulle jag servera morgonkaffe på Fridas. Kön var lång och kaffet tog slut och vi kunde inte öppna kondiskylen, så ingen kunde få någon kaka eller bakelse. 


Varför drömmer man nåt sånt?

Drömde även att jag skulle cykla iväg och hämta en påse med grejer som jag köpt på facebook. 150 kr kostade det och jag frågade om hon hade swish. Jo, det hade hon. Fint, men när jag stod där och skulle swischa så kom hon inte ihåg sitt telefonnummer, utan ringde sin dotter som jag fick prata med. Hon svamlade dock bara, och gav mig inget nummer. Drömmen slutade med att jag skrek

- SKA DU HA NÅGRA JÄVLA PENGAR?!! 

- nej, jag kan inte ta betalt förrän hela leveransen kommit. Jag blev så förbannad så jag cyklade därifrån


Varför drömmer man nåt sånt?


Har jag väldigt mycket ouppklarat eller? som jag inte fått bearbeta .... fniss. 


Ok, här tog jag en brejk i skrivandet och gick ut med hundarna. Några regnstänk, men skönt ute. Häggen har börjat slå ut, björkarna är gröna ... det är vackert nu. 


Dags att vispa ihop nån slags frukost, sen blir det nog en sväng till skogen innan det är dags att åka iväg och ta på klackeskorna. Ha en Bra onsdag, och se till att fylla dagen med nåt värt.


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards