Alla inlägg den 27 maj 2016

Av maria tafvelin - 27 maj 2016 09:28

Fredag morgon. Kom precis in från morgonpromenaden med hundarna. Helt ljuvligt väder! 12 grader och strålande sol. Såhär skulle sommaren få se ut hela tiden!! 

 

Cornelis fick syn på robotdammsugaren på fotbollsplanen och blev lite skeptisk

 

men eftersom han hade ett jobb att utföra (bära handske) så lät han det bero.  Cornelis vill ta avstånd från saker som gör honom skeptisk. Andra hundar, plötsligt uppdykande filurer på skateboard, kvinnor klädda i vida klänningar och sjalar kring huvudet mm. Han behöver inte mycket avstånd alls, det räcker med att man kliver några steg åt sidan, så är det lugnt. Går man däremot rakt emot, så kan han börja buffla och leva om. Ja, inte när han bär handsken, men annars. 


Idag är det fredag och jag ska fippla med lite saker, ta ut hundarna var för sig en kort sväng, sedan bege mig på jobbet. Mitt underbara, härliga, roliga jobb :) 


Hoppas du får en riktigt fin Fredag, med sol, fågelkvitter och andra värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards